Hírek>> : Alonso újra "NagyARC" lenne?! |
Alonso újra "NagyARC" lenne?!
2010.12.02. 20:18
A kétszeres spanyol világbajnok két esztendő után „visszatért”, és idén a Ferrarival harapósra fogta a figurát.
Minek köszönhető a „régi” stílus? Nyomás? Ferrari? Jó autó?
Oviedo büszkesége pályafutása során eddig négy csapatnál versenyzett a legnagyobb kategóriában. 2001-ben a Minardi színeiben debütált a száguldó cirkuszban. 2003 és 2006 között a Renault pilótája volt, és ez időszaka szerezte meg a két világbajnoki címét. 2007-ben már a McLaren autóját vezette, amiből év végére ki is szállt, és ismét a franciák csapatához szerződött.
Az idei kiírásban már a Formula-1 történetének legsikeresebb istállójának a kötelékében tudhatta magát.
Fernando egy igazi megosztó személyiség, akit vagy szeretnek, vagy utálnak a rajongók – köztes állapot nemigen létezik. Alonso egy igazi „ÁlArc”, akinek eddig három különböző arcát láthattuk a Formula-1-ben.
A spanyol sztárpilóta első királykategóriás évében természetesen csak azzal foglalkozott, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a nem éppen acélos versenygépéből, nem igazán hallhattuk Fernando hangját. Igaz, 2002-ben hangot adott annak, hogy menedzsere, Flavio Briatore nem biztosított neki versenyzőülést a Reanult-nál, és azt az esztendőt, mint tesztpilóta kellett lehúznia.
2003-ban teljesült a spanyol nagy vágya, és versenyzői szerződést írhatott alá a gárdával. Sok nem kellett neki, és a világbajnokság egyik legnagyobb kihívója lett, mely egyre nagyobb ismertséggel, és többek között nyomással járt. Alonso ezt eleinte egész jól viselte, majd egy pillanatra talán a fejébe szállt a dicsőség, vagy egyszerűen csak megmutatta az igazi arcát, aki képtelen veszíteni, és lelkileg hatalmas nyomást tud gyakorolni a csapatára.
Fernando nem az a fajta pilóta, aki nem foglalkozik a mérnökeivel, a lehető leghamarabb szereti maga köré építeni a csapatot, amit Nelsinho Piquet, korábbi renault-os csapattársa is a saját bőrén tapasztalt.
„Fernando (Alonso) egy kedves srác, de kizárólag magára gondol, és csak a saját dolgára koncentrál. Nagyon hamar beférkőzik a bizalmadba, és nem enged.” – mondta korábban a brazil.
A világbajnoki korszakában nagyon sok támadást kapott az ellendrukkerektől a spanyol.
2007-ben, mint világbajnok ült be a McLaren versenygépébe. Fernando úgy nyilatkozott, hogy ezzel élete nagy álma teljesült. Alonso azonban hamar rájött, hogy Woking-ot nem formálhatja a saját arcára. Lewis Hamilton, az újonc brit nem hódolt be neki, és ott csípte meg, ahol csak tudta. Természetesen a kétszeres bajnokot sem kellett félteni, aki azonban erősen korlátozva volt a sajtó előtt. Sokszor lehetett látni rajta, hogy nagyon mondana valamit, ám végül lenyelte azt, és hallgatott.
Talán ezért is távozott idő előtt a csapattól, hiszen számára fontos, hogy körülötte forogjon az, és ne korlátozza őt.
Alonso legbelül tudta, nehéz idők várnak rá, de visszatért a Renault-hoz.
2008 és 2009 között a spanyolt mintha kicserélték volna. Alig-alig lehetett tőle negatív megnyilvánulást hallani, és Hamilton, valamint Schumacher rajongói kezdtek vele megbékélni. „Alonso lehiggadt.” – jelentek meg a lapok ezzel a címmel.
2010-et írunk, és Fernando már a Ferrari pilótája. Sok idő nem telt el, és a spanyol ismét előhúzta a régi álarcot. Az év elejei hibák után kiegyensúlyozottan vezetett, nem ismert határokat, ám a régi álarcát leporolta, és ismét magára öltötte.
Alonso nem egyszer mutogatott a volán mögött, ami jelezte, visszatérőben van… Monacóban a versenyben lévő Lucas di Grassi (Virgin) kapta meg a magáét a spanyoltól, míg az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon Vitaly Petrov (Renault) részesült hasonlóban. Igaz, ezt talán az elbukott világbajnoki cím számlájára lehet írni. A csapattársával, Felipe Massával történteket már nem. Németország, Hockenheim. Fernando nevetségesnek nevezete azt, hogy a brazil csapattársa nem engedi őt el, noha Massa is csak a saját versenyét futotta, ráadásul, mindazt az élen.
Alonso legutóbb úgy nyilatkozott, boldog, hogy nagy fölénnyel verte a csapattársát idén.
Kérdés, a régi álarc felvétele minek tudható be?
|