Hírek>> : Montezemolónak elege van a pontatlan szabályozásból |
Montezemolónak elege van a pontatlan szabályozásból
2010.11.29. 19:16
A Ferrari csapata csak a harmadik helyet tudta megszerezni a konstruktőrök versenyében, továbbá Fernando Alonso sem tudta megszerezni a már biztosnak hitt egyéni bajnoki címet, ami hatalmas csalódást okozott a maranellói brigád legénységének és a szurkolóknak is. Voltak, akik azt követelték, hogy a felelősöket rúgják ki a Scuderiától. Az olasz gyártó elnöke, Luca di Montezemolo azonban a Gazzetta dello Sportnak elmondta, hogy szó sem lehet arról, hogy elküldjék a kulcsfontosságú embereket.
"A stabilitás nagyon fontos minden Formula-1-es csapatnál, ezért nem lesznek nagy változtatások a jövő évben. Ha Abu-Dzabiban nyertünk volna, ez az egész vita szóba sem jött volna. Egy verseny alapján senkit sem lehet megítélni, én pedig meg vagyok elégedve Stefano Domenicali munkájával, aki véleményem szerint jól vezeti a csapatot. Erre a szezonra így is büszkék lehetünk, függetlenül a végeredménytől. Noha nem nyertünk címet, sokkal fontosabb, hogy az évad közepén összefogtunk és újra az élre törtünk" – jelentette ki az olasz üzletember, aki úgy véli, hogy minden brigád hibázott az idén.
"Voltak versenyek, ahol pontokat veszítettünk, de ugyanez igaz a többiekre is. A Ferrari nem riad meg a kudarctól, inkább még keményebb munkára sarkallja a csapatot. A vereség is a sport része, jövőre azonban már győzni szeretnénk, ezért mindent elkövetünk annak érdekében, hogy az autó már a szezon kezdetén versenyképes legyen."
Ami a 2011-es szabályváltoztatásokat illeti, Montezemolo bízik abban, hogy ezúttal nem lesznek olyan viták, mint 2009-ben a dupla diffúzorokkal, sem olyan kételyek, mint amilyenek idén a rugalmas szárnyak, a hasmagasság-szabályozó vagy a rugalmas padlólemez kapcsán vetődtek fel. Jövőre tilos lesz a dupla diffúzorok, valamint az F-csatorna használata is, azonban bevezetésre kerül a pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelő, amely az előzés megkönnyítését szolgálja. A rendszer csak akkor működtethető, ha a versenyző egy másodperces távolságon belül van az ellenfeléhez képest. A szárnybeállítás a fékpedál megnyomásakor visszaáll az eredeti pozíciójába. "Bízom benne, hogy a szabályokat még a szezon előtt tisztázzák és világossá teszik az előírásokat. Valójában nem aggódom, a 2009-es tapasztalatok azonban még elevenek."
További változást jelent, hogy jövőre visszatér a kinetikus energia-visszanyerő rendszer, ami az elnök szerint előnyt jelenthet a csapatnak, ugyanis a 2009-es évad végére a Ferrari által használt KERS már jól működött. "Megfelelő alapokra helyezhetjük a munkát. Ezt arra a tényre alapozom, hogy a tavalyi szezon végén a kinetikus energia-visszanyerő rendszerünk nagyon jó volt" – tette hozzá Montezemolo.
|