Ferrari: Út a vereségig
2010.11.17. 12:15
A Ferrari csapatot és szurkolóit is sokkolta, hogy az utolsó versenyen 8 pontos előnyből bukták el az egyéni címet egy taktikai hiba miatt. Most méltán emelheti fel a szavát megannyi Ferrari és Alonso szurkoló hogy: "Nem ezt ígértétek!"
2009 Hungaroring
A csapat bejelentette, hogy leáll az autó fejlesztésével és minden erőforrásával a 2010-es autóra koncentrál.
2009 - Szeptembere
Hivatalosan is bejelentették, hogy Fernando Alonso a Ferrarihoz szerződik. "Büszkék vagyunk rá, hogy a csapatunkban üdvözölhetünk egy újabb győztes pilótát, aki lenyűgöző tehetségét már bizonyította azzal, hogy eddigi pályafutása alatt kétszer is megnyerte a világbajnokságot"- kezdte a hivatalos közleményben a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.
Egyúttal megköszönték Kimi Raikkönen munkáját, aki a szezon után az F1-et elhagyva a Rally világbajnokságban folytatta autós karrierjét.
2010 - Január
Bemutatják a Ferrari 2010-es autóját, az F10-est, amiről Alonso így nyilatkozott: "Készen állunk a kihívásra és arra, hogy a maximumot hozzuk ki a lehetőségekből. Felipével nagyon erős csapatot alkotunk majd, és remélhetőleg a világ összes Ferrari-rajongóját büszkévé tesszük majd azzal, hogy látják ezt az autót bajnokságot nyerni"- fogalmazott harciasan a kétszeres világbajnok.
2010 - Tesztidőszak
Az autó remekül ment, megbízhatósági problémák ritkák és minimálisak voltak, a legtöbb kör, a legnagyobb megtett táv és az erős tempó bizakodóvá tette a maranello-i alakulatot.
2010 - Egy szezon a hullámvasúton.
A szezont egy kettős győzelemmel kezdte a csapat, igaz, a diadal árnyékában ott volt egy kettős motorcsere is, mivel kiderült, hogy magas hőmérsékleten problémák adódtak a motorokkal. A helyzet odáig fajult végül, hogy az FIA külön engedélyét kellett kérni arra, hogy a motorproblémát orvosolhassák, mindezt úgy, hogy a motoron érdemi fejlesztéseket nem hajthattak végre. A műszaki hibák elhárításával azonban előtérbe kerültek a vezetői hibák és ez a kínai rajtnál történő kiugrás, majd a monacoi 3. szabadedzésen történt hiba tette ezt igazán kellemetlenné. A csapat 800. jubileumi versenye pedig maga volt a katasztrófa, ekkor hangzott el az elkeseredett Alonsotól az a mondat hogy: "Autót akarok!"
A csapat egyik nagy szerencséje talán az volt, hogy minden istálló komoly hullámvölgyeken ment keresztül és a szerencse forgandóságára is akadt elég bizonyíték. A németországi csapatutasítás botrány sem tett jót a hírnevüknek, a 100 ezer dolláros pénzbírság pedig ismerve a csapat anyagi helyzetét nem rázta meg őket túlzottan. A csapatot két ízben is temette már a sajtó és a szakértők egy része is, de nem adták fel. A 35 millió dolláros aerodinamikai csomag lassan, de biztosan beérett és az autó egyre jobban muzsikált. A monzai diadal után pedig, mintha megtáltosodott volna a Ferrari lovacskája és sorra érte el vele Alonso a dobogós helyezéseket. Ekkor a spanyol bajnok abban bízott, hogy dobogós helyezésekkel elérhetővé válik a bajnoki cím is. A Red Bullon belüli feszültség is egyre jobban vetítette előre a Ferrari sikerét és az utolsó versenyre már 8 pontos előnnyel érkező versenyző szinte a kezében érezhette a világbajnoki trófeát. Végül Sebastian Vettel és a Red Bull Team örülhetett.
A kudarc után tisztogatás lesz?
Már a zárófutam utáni első sokkból alig eszmélve felerősödtek azok a hangok, melyek felelősöket keresték és azok azonnali távozásokat követeltek. A csapat elnökét nevezték meg a bajok fő forrásának, de a legfrissebb hírek szerint a Ferrari főmérnöke viszi el a balhét.
2007 óta a csapat kétszer bukta el úgy az egyéni címet, hogy nagyon kevés kellett volna a sikerhez.2008-ban Massa mindent megtett a záróversenyen is, de végül csalódnia kellett. Idén pedig Alonso lett a vesztese a bajnokságnak, úgy, hogy egy 15 pont hátrányból feltámadó riválistól kapott ki.
A kedélyek hamarosan lenyugszanak és a Ferrari rajongók csak remélni tudják, hogy a csapat megfontolt döntéseket hoz majd a vereség elemzése után.
|