Hírek>> : Egy újabb érdekes adat... A Koreai Nagydíjról |
Egy újabb érdekes adat... A Koreai Nagydíjról
2010.10.27. 17:52
Tudja-e, hogy a nagy versenyzők közül kik tékozolták Sebastian Vettel-i méretekben a pole-pozíciókat, mikor rajtoltak utoljára az első három helyről az előző futam dobogósai, és milyen rekordokat állított fel a Safety Car Koreában?
Fernando Alonso a második győzelmét aratta esős körülmények között, pontosabban fogalmazva a másfelediket, mivel a 2007-es nürburgringi futamnak csak az elején, illetve a végén volt vizes az aszfalt. Egyébként azt a versenyt is félbeszakították piros zászlóval.
A spanyol holtversenyben osztozik az 5. helyen a dobogóra állások számának örökranglistáján. Gyaníthatóan nemsokára maga mögött hagyja David Coulthardot és Kimi Räikkönent.
Lewis Hamilton a McLaren 450. dobogós helyezését szállította csapatának.
A Mercedes 300. nagydíján szerepelt motorszállítóként. Csakúgy, mint Rubens Barrichello esetében, itt is össze-vissza lehet értelmezni a statisztikát, nálunk beleszámít az 1994-es monacói hétvége, amikor a Sauber Karl Wendlinger súlyos időmérős balesete után nem indította Heinz-Harald Frentzent sem, illetve a 2005-ben bojkottált indianapolisi futam.
Immár 40 futam óta mindig volt Renault-motorral felszerelt autó a pontszerzők között.
Vitantonio Liuzzi beállította egyéni rekordját, a 6. helyet a célban. Ezt előzőleg 2007-ben, Kínában érte el, szintén esős káoszban.
A Sauber utoljára két éve szerzett két egymást követő versenyen mindkét autójával pontot.
A szezonban már hetedszer csípték el Williamsszel az utolsó pontot. Ez új csúcs, korábban egy idényben legfeljebb hatszor kaparintotta meg egy adott csapat az utolsó pontszerző helyet.
Sakon Yamamoto harmadszor verte meg csapattársát a kvalifikáción. Elég rég ünnepelt hasonló sikert, még 2006-ban.
Sebastian Vettel kilencszer örülhetett elsőségnek az időmérőn, de csak két pole-t váltott győzelemre. Enyhén szólva sem túl jó arány...Mindenesetre nem ritka a szombati kiskirályok vasárnapi visszaesése: 1973-ban Ronnie Peterson, 1974-ben Niki Lauda, 1984-ben Nelson Piquet hasonló mérleggel zárta az idényt. Vettel még szépítheti a mutatóját.
Vettel megtette 15 ezredik kilométerét a futamokon, és pont háromezredik élen töltött kilométere és köre előtt romlott el a motorja.
Mark Webber elég rég esett ki "önerőből": 2006-ban, Suzukában törte össze Williamsét. Jellemzően esőben hibázik végzeteset, hat egyénileg összehozott kieséséből négy (2002 Silverstone, 2003 Indianapolis, 2006 Hungaroring, 2010 Korea) vizes pályán történt.
A Red Bull először könyvelt el kettős kiesést a 2008-as Ausztrál Nagydíj óta, legutóbb pedig tavaly Valenciában nulláztak.
Nico Rosberg utoljára 2008-ban, Monacóban szenvedett kieséssel járó balesetet. Debütáló éve óta először állt ki zsinórban két futamon menet közben.
A rajtrács első három helyezettje megegyezett az előző futam végeredményével - ilyen utoljára 2002-ben fordult elő, a barcelonai és imolai viadalok között. Akkor egyébként az első négy pozíció egyezett meg, és most is így lett volna, ha Hamilton váltója épségben marad Suzukában.
Hivatalosan 2 óra 48 percig tartott a verseny Dél-Koreában, a főszervező meg örvendezhet, hogy ez modern kori rekord. Elvileg az 1960-as Monacói GP óta (2 óra 53 perc) nem nyúlt el ennyire a táv, de számos újrarajtoltatott futamon több idő telt el az első, érvénytelenített start és a leintés között.
Yeongam esős futammal mutatkozott be a Forma-1-ben. Az új pályák közül az átalakított Fuji és Imola, valamint Indianapolis, Donington, Barcelona és Mosport nyitott égi áldással, de csak Fujiban és Doningtonban, illetve Yeongamban kellett végig esőgumikat használni a versenyzőknek.
Bernd Mäylander, a Safety Car sofőrje idén már 18. alkalommal kapott pályára hajtási parancsot, amivel túlszárnyalta 2008-as rekordját (15 behívás). Ez tartalmazza a biztonsági autó mögüli rajtot, valamint külön-külön a piros zászló előtti megállítást, illetve újraindítást is.
Az is új csúcs, hogy a Safety Car 24 körön át pályán volt a versenyen. Az előző rekord 19 kör volt, 2007-ből, Fujiból.
A főszereplők sem bírták ki, hogy fel ne állítsanak egy idei maximumot: heten adták fel a küzdelmet balesetek következtében. Szingapúrban öten, Japánban négyen búcsúztak így, az év vége felé egyre kevésbé kímélik munkaeszközeiket a fiúk.
|