Hírek>> : A tengerentúli nagydíjak logisztikai problémái |
A tengerentúli nagydíjak logisztikai problémái
2010.10.07. 19:32
A 2010-es Formula-1-es szezon a véghajrához érkezett, minden csapat győzni szeretne, a hozzá vezető út azonban nagyon messze van Európától, ami nem könnyíti meg a csapatok dolgát. A tengerentúli versenyek logisztikai nehézségeibe most a Ferrari révén pillanthatunk be.
A Suzukai Nagydíjat követően a Ferrarinak nem lesz lehetősége arra, hogy visszatérjen Maranellóba, ez azt jelenti, hogy a szokottnál is alaposabban kell felkészülniük a következő versenyekre. Néhány alkatrészt azonban vissza kell szállítani a gyárba, hogy megjavítsák vagy korszerűsítsék. „Ez nagyon bonyolult eljárás, jó szervezőképességre van szükség, és arra, hogy minden helyzetet könnyen átláss” – nyilatkozta Diego Ioverno a Ferrari logisztikai vezetője. „A legfontosabb az, hogy vasárnap este nem csak össze kell pakolnunk és elindulnunk a következő nagydíjra, de ellenőriznünk kell mindent, mert a telemetria nem minden esetben mutatja meg azt, hogy minden rendben van e az autóval.”
A „csomagolás” végeztével az autók a következő versenyre utaznak, de szinte minden más visszatér Maranellóba javítás véget vagy, csak azért mert új alkatrésszel helyettesítik őket. Ez a pályán is újabb nehézségeket okoz, mert a bokszokban egy önálló műhelyet is üzemeltetnie kell majd a csapatnak, ami tovább növeli a bokszokban tapasztalható zsúfoltságot. Az egyes pályákra felkészített autók között pedig igencsak nagy különbségek vannak. Például Suzuka és Interlagos jelentős mértékben eltérő karakterisztikájú pályák, ezért az autók is más aerodinamikai és egyéb alkatrészekkel lesznek majd felszerelve.
|