Hírek>> : Alonso azt hitte, csak a 3. rajtkockára pályázhat |
Alonso azt hitte, csak a 3. rajtkockára pályázhat
2010.09.25. 23:44
Fernando Alonso, a Ferrari vb-aspiránsa „húsvéti meglepetéshez” hasonlította azt, hogy a Red Bull-dominanciát megtörve sikerült megszereznie a pole pozíciót a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén. A spanyol a jó rajt fontosságát hangsúlyozza és reméli, hogy jó eredményt érhet el a futamon.
Saját magát is meglepte a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén a Ferrari vb-aspiránsa, Fernando Alonso, aki a hétvége korábbi szakaszában látott fölényes Red Bull-uralom ellenére megszerezte a pole pozíciót a délkelet-ázsiai városállam utcai pályáján, s így Monza után zsinórban másodszor rajtolhat a legelőkelőbb helyről.
Míg a szabadedzéseken parádézó, így a pole legfőbb várományosának tartott Sebastian Vettel mindkét gyors körét elszúrta a Q3-ban, addig Alonso a hétvége legjobb idejét összehozva 1:45.390-es körrel zárt az élen. Tette mindezt úgy, hogy a Q2-ben rakoncátlankodni kezdett a motorja, amit csak egy átprogramozással lehetett megoldani és csak az utolsó pillanatokban jutott túl a középső szakaszon.
„Nem volt könnyű a mai nap, de az időmérőn sikerült kihozni a lehető legjobbat az autóból, amit szerintem a legnagyobb riválisaink nem mondhatnak el magukról. Őszintén szólva azt gondoltam, hogy az egész hétvégén domináló Red Bullok végeznek majd az élen, számunkra pedig a 3. hely lesz a reális cél, de végül a pole-ban kötöttem ki. Ez majdnem olyan, mint egy húsvéti meglepetés” – fogalmazott a spanyol, aki monzai diadalával felküzdötte magát a bajnoki tabella 3. helyére.
Mint arra 2005 és 2006 világbajnoka rávilágított, a szingapúri pole pozíció több tekintetben is kiemelten fontos a Ferrari számára: „Minden pole pozíció fontos, de mivel ez a mostani az év kulcsfontosságú szakaszában született, hatványozottan fontos és reményt ad arra, hogy tovább csökkenthetem a hátrányomat az összetettben. Komoly löketet ad az, hogy kétszer egymás után megszereztük a pole-t, ráadásul Monzában és Szingapúrban, két igazán eltérő helyszínen. Ez is azt mutatja, hogy minden pályán versenyképesek vagyunk.”
Másokhoz hasonlóan Alonso is a jó rajt fontosságát hangsúlyozza és abban reménykedik, hogy Monza után a villanyfényes összecsapáson is jó eredményt érhet el.
„A rajt fontos lesz, de méginkább fontos, hogy megőrizzük a koncentrációnkat a 61 körös, nagyon hosszú verseny végéig. Ez rendkívül megterhelő lesz mind fizikálisan, mind pedig az autó számára. A pálya állapota is kulcsfontosságú lesz, mert láthattuk, hogy bizonyos részek hosszabb ideig maradnak nedvesek, így elég, ha pár órával a rajt előtt esik, az már sokat változtathat a helyzeten. A saját versenyünket kell futnunk és gondoskodnunk kell arról, hogy jó eredményt érünk el. Ehhez a lehető legjobb helyzetben vagyunk” – fogalmazott az oviedói születésű klasszis.
Felipe Massát csapattársával ellentétben nem csak kísértette a technika ördöge, hanem le is csapott rá. A vörösök brazilja alatt a Q1-ben egy feltételezett váltóhiba miatt megállt az F10-es, így nem folytathatta a kvalifikációt.
„Váratlanul váltóhiba lépett fel, minden előjel nélkül, így le kellett állnom a pályán. Vizsgáljuk, hogy kiderüljön, pontosan mi történt. Az utolsó helyről kell indulnom, ezért arra számítok, hogy komplikált futamom lesz, hiszen ezen a pályán nagyon nehéz előzni. Igaz, ezen a helyszínen bármi megtörténhet. Lehet eső, biztonsági autó és ki tudja még, hogy mi más!” – fogalmazott a csalódott dél-amerikai.
Alonso teljesítményével a Ferrari vezető versenymérnöke, Chris Dyer is elégedett volt. Az ausztrál szakember rámutatott: a kétszeres bajnoknak nemcsak 1:45.390-es etalonja, hanem az utána futott 1.45.445-ös köre is jobb volt a 12 ezreddel Vettel legjobbjánál.
"Fernando tényleg fantasztikusan vezetett az időmérőn: két mért kört futott a Q3-ban, és mindkettő elég lett volna a pole pozícióhoz" - szögezte le Dyer. - "Ez azért kivételes, mert a kvalifikáció kezdetéig egyetlen tiszta kört sem tudott összehozni a lágy gumikon."
Alonso az időmérőt követő sajtótájékoztatón elárulta: a Ferrari kísérleti üzemmódban használta a váltóelektronikát, de Massa balszerencséje miatt a Q1 után visszaállította a régi konfigurációba. A műveletbe azonban hiba csúszott.
"A Q2-ben átéltem egy feszült pillanatot, amikor az egyik motorelektronikai változtatás nem úgy sült el, ahogy vártuk, de miután átprogramoztuk, minden visszatért a rendes kerékvágásba" - idézte fel a spanyol, aki nem bánná, ha a végeredmény egy unalmas futam után megegyezne a rajtsorrenddel.
"Remélem, hogy így lesz. Minden a körülményeken múlik majd. Ha száraz idő lesz, nehéz lesz előzni, hiszen utcai pályáról van szó, ha pedig nedves, vagy félig száraz-félig nedves, akkor bármi megtörténhet, mivel egy-két kanyarban könnyedén el lehet majd dobni több másodpercet" - fogalmazott. - "Néhány szakasz nagyon sokáig nedves marad, ezért az is a feje tetejére állíthatja a dolgokat, ha néhány órával a rajt előtt esik néhány csepp eső."
|