Hírek>> : Alonsónak a váltója romlott el az elfékezés után |
Alonsónak a váltója romlott el az elfékezés után
2010.09.24. 20:34
Egy kísérleti váltóalkatrész törése miatt nem tudta Fernando Alonso megszorongatni a Red Bullt a Szingapúri Nagydíj pénteki edzésnapján, és bár a spanyol nem tudja, F-csatornával vagy anélkül gyorsabb a Ferrari, nem tartja verhetetlennek a Red Bullt.
A pénteki tabella sokszor csalóka, de ritkán annyira, mint a Szingapúri GP első edzésnapja után. A köridők alapján Fernando Alonso Ferrarija 1.058 másodperccel lassabb Sebastian Vettel Red Bulljánál, de a spanyol hibája nélkül csekélyebb lehetett volna a hátrány.
A kétszeres világbajnok első lágy gumis körében két szektor után 128 ezredre közelítette a németet, de utána utolérte a balszerencse.
"Kissé későn fékeztem a 18-as kanyarban, és a menekülőúton kötöttem ki" - idézte fel Alonso. - "Hátramenetbe kapcsoltam, de amikor egyesbe tettem a váltót, megállt az autó. Ez sajnálatos, mivel elvesztettem jó húsz percnyi edzésidőt, méghozzá azt a húsz percet, amikor nehéz tankkal kellett volna köröznöm.
"Az eligazításon azt mondták a mérnökök, hogy a sebességváltóban eltört egy kísérleti alkatrész. Pénteken ez belefér, hiszen ilyenkor sok mindent kipróbálunk - akár a következő szezonra is. A szektoridőink nem tűntek rossznak, sőt azt is mondhatnánk, hogy igencsak versenyképesek voltak a fő riválisainkhoz hasonlítva."
Nem véletlen, hogy a Ferrarinál mindkét versenyző és a csapatfőnök Stefano Domenicali is verhetőnek érzi az edzésnapot fölényesen uraló Red Bull Racinget.
"Úgy érzem, közel vagyunk hozzájuk" - mondta Alonso. - "A kemény gumikon többé-kevésbé tartottuk velük a lépést, lágyon pedig nem tettem meg mért kört, és ezért vannak ennyivel előrébb. Valamelyest gyorsabbak, de legfeljebb néhány tizeddel. Remélem azonban, hogy holnap fel tudjuk venni velük a harcot."
"A pénteki köridőket mindig nehéz értelmezni, és ez alól a mai nap sem kivétel" - tette hozzá Domenicali. - "Abból a kicsiből, amit láttunk, a Red Bull nagyon erősnek tűnt, amire számítani is lehetett, de a mi tempónk is ott van. Ugyanakkor már a holnapi időmérőtől kezdve hibátlanul kell teljesítenünk, ha el akarjuk érni a célunkat."
Felipe Massa, aki 623 ezredet kapott Alonsótól, így csak 7. lett a tabellán, annak ellenére tartja behozhatónak a Red Bull előnyét, hogy ő maga egyelőre elégedetlen az F10-zel.
"Nem vagyok elégedett az autó balanszával, ez volt az egyik oka, hogy sok időt töltöttünk a pályán az első edzésen, amikor nem voltak ideálisak a körülmények. Főleg a lágy gumikon küszködtem nagy túlkormányzottsággal" - ismerte el a brazil. - "Sok munka vár ránk, de úgy érzem, ennek ellenére versenyképesek lehetünk, akár a nagyon erősnek tűnő Red Bull-lal szemben is."
A Ferrarira többek között azért várt sok munka a szingapúri éjszakában, mert a pályán nem derült ki egyértelműen, F-csatornával vagy anélkül gyorsabb az autó. Mindkét versenyző kipróbálta mindkét megoldást, mielőtt a hajrára mindkettőből kivették az eszközt.
"A leárnyékolt hátsó szárnnyal és anélkül is kipróbáltuk az autót, és számomra az első verzió tűnt ideálisnak, de alaposan szemügyre kell vennünk az adatokat a végleges döntéshez" - mutatott rá Alonso. - "Egyelőre nem tiszta a kép. Elemeznünk kell az adatokat, de az A-terv az, hogy bevetjük. Jól működik, úgyhogy szerintem használnunk kellene."
|