Hírek>> : Nincs több új motorja a Ferrarinak |
Nincs több új motorja a Ferrarinak
2010.09.19. 12:34
A 2010-es szezonban érvényben lévő szabályok értelmében egy versenyzőnek nyolc motorral kell gazdálkodnia a teljes évad során. Az idény végéhez közeledve egyre jobban fogynak a felhasználható aggregátok – az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Ferrari Monzában már a nyolcadik erőforrást építette be az F10-es autókba. Míg a Sauber (Pedro de la Rosa) már a kilencedik motort is bevetette, a Renault versenyzőinek például még két-két friss aggregátja van a soron következő öt megmérettetésre.
A Renault motortokért felelős mérnöke, Rob White egy korábbi interjúban elmondta, hogy minden versenyhétvégén 900 kilométert teljesítenek, valamint, hogy a versenymotorokat, amelyek teljesítették az előre meghatározott kilométereket, már csak a szabadedzéseken használják.
Ez az oka annak, hogy a Ferrari egyelőre nem aggódik túlzottan amiatt, hogy már egyetlen új motorjuk sincs: a rendelkezésre álló használt motorok közül több is van, amelyek még nem futották le a tervezett távot. A Scuderia az évad elején került hátrányba, amikor pneumatikus szelep tömítésével felmerült problémák miatt több meghibásodást regisztráltak. Ezt a hibát a Nemzetközi Automobil Szövetség engedélyével kijavíthatták, ezért Maranellóban nem számítanak újabb megbízhatósági problémára.
"Sajnos az évad kezdetén nehézségeink voltak, ezért ha már idén húsz verseny lenne, nehézségekbe ütközhetnénk. Több műszaki hibát viszont már így sem engedhetünk meg magunknak." – idézi a Motorsport-Total.com a Ferrari motorokért felelős mérnökét, Luca Marmorinit.
A szakember bosszús a fejlesztések befagyasztása miatt, különösen, hogy a körülmények folyamatosan változnak. "Sokkal több verseny van, mint a korábbi években. Egy kicsit vicces a dolog, a motorok azonosak maradnak, a körülmények viszont változnak, ami megnehezíti a dolgunkat."
A Ferrarit az sem teszi boldoggá, hogy 2013-ban érkeznek az 1,6 literes, négyhengeres soros turbómotorok, amelyek 3 bar töltőnyomással és 650 lóerő teljesítménnyel rendelkeznének. "Az eredeti tervek szerint négy motorral kell gazdálkodni egy szezonban, de az első évben még 5 erőforrást használhatunk a tervek szerint. Ez az egész azonban még így is meglehetősen munkaigényes lesz. Nagyon költséges megbízható motorokat építeni. Fontos, hogy minél előbb tisztázzuk a részleteket."
|