Hírek>> : 3,4 másodperc alatt cserélt kereket a Ferrari Alonso autóján |
3,4 másodperc alatt cserélt kereket a Ferrari Alonso autóján
2010.09.14. 11:28
Fernando Alonso teljes mértékben tisztában van azzal, hogy az Olaszországban aratott győzelmét nagyban köszönheti annak, hogy a szerelői villámgyors munkát végeztek a bokszban.
A Ferrari a többi csapathoz hasonlóan hosszú hónapok óta tréningezik, és mindig a leggyorsabb időre törekszik a bokszban.
„Ez egy rendkívüli verseny volt számunkra. Az autó nagyon jól ment, versenyképes volt, de a kulcsmomentum a bokszban volt. A srácok hihetetlen gyors munkát végeztek.” – mondta a verseny után Fernando Alonso Monzában.
Nagy időt futott a Ferrari, de nem ez volt a szezon leggyorsabb kerékcseréje az olaszoknál, hiszen a Kanadai Nagydíjon 3,3 másodperc alatt cserélték le a négy kereket az F10-esen Fernando autóján, mely lehetővé tette azt, hogy Lewis Hamilton elé kerüljön, aki ugyanabban a körben hajtott be a bokszba.
„Idén nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy fejlesszük a kerékcseréket érintő procedúrát, amennyire az csak lehetséges.” – nyilatkozta Diego Ioverno, a Ferrari versenyműveleteinek vezetője. „A tavalyi szezonban kényelmesen ki lehetett cserélni a kerekeket, mivel a tankolás megengedett volt. Ma a legkisebb hiba is komolyan megbüntet. Sokkal könnyebb elveszíteni egy versenyt a bokszkiállásoknál, mint megnyerni azt.” – tette hozzá a szakember.
A bokszkiállás
+0”35: Felemelik az autót
+0.70: Lekerülnek a lágy gumik az autóról
+1.40: Pozícióban a kemény keverékű gumik
+2”30: Első kerék rögzítve, a kéz feltartásával jelezve
+2”60: Második kerék rögzítve
+2”70: Harmadik kerék rögzítve
+2”90: Negyedik kerék rögzítve
+3”40: Autó a földön, zöld jelzés
Mi a titka az ehhez hasonló gyors kerékcserének? „Két titka van. Edzés, és a bevett gyakorlat.” – Ioverno. A bajnokság kezdete óta 1300 bokszkiállás gyakorlatot hajtottunk végre a pályán, és a gyárban. Azon a héten, amikor nincs nagydíj, háromszor edzünk egy nap. Ez napi 30 szimulációs gyakorlatot jelent. A pályán csütörtöktől szombatig dolgozunk, mint egy futballcsapat. A meccset megelőző napon elvégzünk néhány finom hangolást, és relaxálunk. A szerelőink maximálisan tisztában vannak azzal, hogy milyen nagy felelősség van a kezükben, különösen a versenyeken, mint vasárnap Monzában. Nincs értelme siettetni őket, mert ez csak hibákhoz vezet.”
A szakember elmondta, komoly erőnlétet is jelent ez a munka, mivel egy 700 kilós autót emelgetnek a szerelők.
|