Hírek>> : Ferrari Vs. FIA: A Ferrari mindent tagad! |
Ferrari Vs. FIA: A Ferrari mindent tagad!
2010.09.07. 20:45
A Scuderia Ferrari idénye legfontosabb napja előtt áll, mely sok mindenről dönthet.
Ha a tanács komoly büntetést ró ki az istállóra, az egyben azt is jelentheti, hogy a maranello-i gárda a következő 24 órában teljesen átáll 2011-re, és leállítja aktuális konstrukciója, az F10-es fejlesztését.
Talán már mindenki számára ismert az, hogy mi történt idén Hockenheim-ben, a Német Nagydíjon. A Ferrari rendkívül erős volt, egyértelműen a leggyorsabb autó volt az övék, ám azzal nem számoltak, hogy brazil pilótájuk, Felipe Massa remek formában versenyez majd.
Massának végül el kellett engednie spanyol csapattársát, aki így megnyerte a német versenyt. Az esetet követően a versenybíróság úgy határozott, hogy a Ferrari vétett a szabályok ellen – csapatutasítást hajtott végre, ami 2002 óta épp miattuk tiltott a legnagyobb kategóriában.
A csapat 100 ezer dolláros büntetést, és egy csinos kis meghívót kapott a Világmotor Tanács (WMSC) elé. Az istálló tagadja, hogy csapatutasítás történt a részükről Hockenheim-ben, ám ennek ellenére elfogadták a büntetést, és vállalták azt, hogy megjelennek a párizsi meghallgatáson.
A meghallgatás szerdán lesz, ahol Maranello-ból egyedül Stefano Domenicali, a csapat főnöke lesz jelen az ügyvédekkel.
A csapat két versenyzőjét is kihallgatják, de mivel ezen a hétvégén Monzában rendeznek nagydíjat Olaszországban, fizikailag nem lehetnek jelen, így Fernando Alonso és Felipe Massa egy videó konferencia hívás keretében válaszol a tanács által feltett kérdésekre.
A versenybíróság még Németországban elismerte, hogy Rob Smedley, Massa versenymérnökének köszönhetően tudták megfogni a Ferrarit. Mint ismeretes, Smedly Felipe „titokzatos” lelassulása után élő egyenes adásban bocsánatot kért a braziltól a rádión keresztül.
A Ferrari természetesen nem hagyja annyiban, és bizonyítani próbálja az igazát, miszerint nem hajtottak végre csapatutasítást, legalábbis egyértelműen nem lehet rájuk bizonyítani azt.
Domenicali továbbra is azt állítja, ők csak információt közöltek a versenyzőikkel, és ez alól Massa sem volt kivétel, amikor gyakorlatilag a szájába rágták: „Fernando-gyorsabb-mint-te.”
Stefano úgy véli, erre azért volt szükség, hogy Felipe felmérje a helyzetet, és eldöntse, mi a legjobb a csapatnak.
Természetesen a bocsánatkérés sem egyértelmű, ami Smedley szájából hangzott el.
A Ferrari tájékoztatása szerint a bocsánatkérés arra irányult, hogy Felipe autója nem volt elég gyors, és Rob a mérnöki gárda személyében kért bocsánatot, amiért nem tudták az F10-esét megfelelően felkészíteni a vasárnapi versenyre.
„Rob információt közölt Felipével, és ő látta, hogy mi történt, és egyszerűen nem volt boldog az autója helyzetével, mely nem volt túl gyors. Sajnálta, hogy lassabb volt, mint a másik.” – mondta Stefano Domenicali.
A vélemények megoszlanak a tárgyalás esetleges végkimeneteléről. Vannak, akik szerint a Ferrari csapatpontjait elveszik, amit Németországban szereztek, vagy rosszabb esetben Alonso és Massa is búcsút inthet az ott megszerzett egységeknek.
Más források pedig arra utalnak, hogy az FIA nem bünteti meg a Ferrarit – arra hivatkozva, hogy, amit csináltak, az csupán stratégiai döntés volt, és nem utasítás.
Az FIA ezt követően várhatóan pontosít a szabályokon, és közli, mi minősül csapatutasításnak, és mi stratégiai döntésnek, ami szabályos.
A tárgyaláson nem vesz részt az FIA elnöke, Jean Todt, aki korábban a Ferrari vezére volt. Todt az FIA Sport elnökhelyettesére, Graham Stoker-re bízta a tárgyalás vezetését.
Az FIA a tervek szerint délután 3 órakor kezdi meg a meghallgatást Párizsban.
A reggeli órákban sem fog tétlenkedni a tanács, hiszen többek között terítékre kerülnek a jövőbeni szabályok, a 2011-es versenynaptár, valamint az új csapatok is, melyek a következő idényre neveztek.
Az F1-live.hu már korábban beszámolt arról, hogy az FIA a hírek szerint nem adja ki jövőre a 13. rajthelyet, miután egy új nevező sem ment át a rostán.
|