Hírek>> : Hogyan gazdálkodnak a csapatok a motorokkal? |
Hogyan gazdálkodnak a csapatok a motorokkal?
2010.09.01. 12:21
A 2010-es szabályok értelmében egy versenyzőnek nyolc motorral kell gazdálkodnia a teljes évad során. Akinek mégis több erőforrásra van szüksége, minden új aggregát bevetésekor 10 rajthelyes büntetést kap, mint legutóbb Pedro de la Rosa, aki már a kilencedik motorral lépett pályára a Belga Nagydíjon.
A Speedweek úgy tudja, hogy a spái futamot megelőzően Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Bruno Senna és Felipe Massa is hat erőforrást használt el, míg a többiek (de la Rosát kivéve) ötnél tartottak. A svájci hetilap információja szerint a csapatok nagy gondot fordítanak arra, hogy ne lépjék túl a megengedett keretet. A versenymotorokat, amelyek teljesítették az előre meghatározott kilométereket, már csak a szabadedzéseken használják.
De la Rosa esetében is az indokolta a motorcserét, hogy a rendelkezésére álló aggregátok túllépték az optimális élettartamukat, ezért ezek az erőforrások a versenyen már nem kerülhettek bevetésre.
A Renault motortokért felelős mérnöke, Rob White elmondta, hogy bár a sorrendet mindenki szabadon választhatja, a 19 futam miatt egy aggregátot három versenyhétvégén kell használni. "A pénteki tréningeken 350 kilométert teljesítünk, szombaton a szabadedzésen és az időmérőn 200 kilométert, a versenyen pedig 350 km-t. Ez összesen 900 kilométert jelent minden rendezvényen. Tavaly a 17 futam során 15300 kilométert kellett lefutni, idén ugyanannyi motorral 1800 kilométerrel többet. Ez azt jelenti, hogy minden aggregát három versenyhétvégén kerül bevetésre."
|