Hírek>> : Ki nyeri a 2010-es bajnokságot? Az alulértékelt Webber, vagy talán a spanyol kiskirály? |
Ki nyeri a 2010-es bajnokságot? Az alulértékelt Webber, vagy talán a spanyol kiskirály?
2010.08.07. 13:09
A következő sorokban megpróbáltuk latolgatni az esélyeket a 2010-es világbajnoki győzelemet illetően.
Mindenki mellett szól valami, kérdés, hogy ki lesz a befutó.
Mark Webber – Red Bull-Racing
Pontok: 161. Győzelem (2010): 4
Az ausztrál versenyző a mezőnyből egyedüliként idén eddig 4 győzelmet szerzett. Minden bizonnyal ő az, akit a legkevésbé vártak az 5 jelölt közül. Tapasztalt pilóta, aki soha nem volt igazán nagy sztár. 132 futamot kellett várnia arra, hogy a királykategóriában győzelmet ünnepelhessen 2009-ben. A tavalyi szezonhoz hasonlóan fiatal német csapattársát, Sebastian Vettel-t várták az élre, de hibák, és a nem egyszer bekrepált autónak köszönhetően is Webber az úr a háznál. Legalábbis a pontok tekintetében. Mark láthatóan élvezi a helyzetet, és motiváltabb, mint valaha. Sikert, sikerre halmoz, noha az elmúlt években nem egyszer leírták. Van visszaút.
Vezeti a világbajnokságot. 12 versenyből 4-et meg tudott nyerni. A legfelső szinten van, és versenyez. Gyakran tekintik másodszámú versenyzőnek, de megmutatta, ez nem egészen így van. Mark most mindenkinek meg akarja mutatni, hogy világbajnok lehet. A lecserélt első szárny csak megerősítettea bajnoki harcban, és úgy tűnik, ha egyedül is, különösebb támogatás nélkül, de az utolsó pillanatig harcban lesz a címért.
Nyilatkozat (Flavio Briatore): Hidd el nekem, Webber idén útban van a világbajnoki címe felé. Nem azért mondom ezt, mert ő az egyik versenyzőm, hanem azért, mert mindenki láthatta, hogy mire képes. Mark egy olyan pilóta, aki rendkívüli teljesítményt képes nyújtani, és megfelelő lelki egyensúllyal rendelkezik.
Lewis Hamilton – McLaren-Mercedes
Pontok: 157. Győzelem: 2
Hamilton gyakorlatilag az egész szezonban csúcsformában vezet. A brit pilóta talán a mezőny legkiegyensúlyozottabb versenyzője, aki még akkor is előzne, ha az első helyen halad. A McLaren fejlesztéseinek köszönhetően fokozatosan, de fel tudott zárkózni, és hetek óta a világbajnokság egyik nagy esélyese. Törökországban nevetve használta ki a Red Bull fatális hibáját, majd Kanadában a gumikat illetően is jól döntött. Ezt követően kétszer végzett a második helyen, annak ellenére, hogy az MP4-25 kevésbé volt hatékony. Magyarországon hamar kiesett a sebességváltó meghibásodása miatt, ami miatt fontos világbajnoki pontokat vesztett.
Lewis nincs messze az éllovas Webber-től, de aggodalmát fejezte ki az autója sebességét illetően. Az MP4-25 egyre nehezebben veszi fel a versenyt az RB6-al, valamint a Ferrarival. A fejlesztés utolsó szakasza döntő lesz.
Nyilatkozat (Lewis Hamilton): Az utolsó hét verseny nagyon nehéz lesz. Ha a Red Bull továbbra is ezen a szinten marad, akkor nem lesz sok esélyünk. Most mindent bele kell adnunk, és ki kell használnunk az erőforrásainkat. Sokkal jobban kell végeznünk a munkánkat, mint valaha.
Sebastian Vettel – Red Bull-Racing
Pontok: 151. Győzelem: 2
A fiatal német tehetséget egyértelműen a szezon egyik legnagyobb esélyesének tartották, és tartják jelenleg is. Egyelőre azonban nem tud egyenletes teljesítményt nyújtani, valamint nem egyszer a szerencse sem állt mellé. 2009-ben úgy tűnt, hogy megfordíthatja a szerencséjét, és a motorproblémák ellenére világbajnok lesz. Ez végül nem történt meg, egy futammal a vége előtt elbukott. Most az autója gyorsabb, mint valaha, azonban valami mindig közbejön neki. Bahrain-ben egy gyújtógyertya miatt kellett lemondania az első helyről, míg Ausztráliában a fék hibásodott meg alatta, addig Isztambulban összeütközött a csapattársával. Silverstone-ban, Hockenheim-ben, és Magyarországon is az első helyről indulhatott, ám végül nem tudott nyerni. A 12 lehetséges rajtelsőségből 7-et gyűjtött be, ami önmagáért beszél, azonban a pontokat vasárnap osztják. Legutóbb a Hungaroringen amatőr hibát vétett azzal, hogy túlságosan is lemaradt a csapattársától a biztonsági autós fázis végén. Meg is büntették, ami sokba került neki. A kihagyott lehetőségek legnagyobb vesztese lehet.
Vettel még mindig hisz a címben, és matematikailag közel van Webber-hez, ám mentálisan lehet túlságosan is távol.
Nyilatkozat (Christian Horner): Vettel egy nagyon érzelmes, és értelmes srác. Láthattuk, hogy Magyarországon nagyon csalódott volt, hogy nem sikerült győznie. Sajnos van felette egy fekete felhő, ami a szezon eleje óta követi őt. Most csak a dolgok jobb oldalát kell néznie. Ez része a tanulásnak.
Jenson Button – McLaren-Mercedes
Pontok: 147. Győzelem: 2
2009 világbajnoka teljesítette első nagy kihívását a szezonban, partiban maradt Lewis Hamilton-nal, aki 2007 óta versenyez a woking-iaknál. Jenson továbbra is csendesen végzi a dolgát, és halad előre. Keveset hibázik, és nem igazán véteti észre magát a versenyeken, de valahogy még mindig esélyes a címre. Monacóban egy buta csapathiba miatt sok pontot vesztett, de itt van, és esélyes.
Button nagyon kiegyensúlyozottnak tűnik, aki mindig képes meglepetést okozni azzal, hogy miként is lehet észrevétlenül versenyeket nyerni.
Nyilatkozat (Jenson Button): Biztos vagyok benne, hogy versenyképesek leszünk Spa-ban és Monzában. A korábban látott összhang elengedhetetlen lesz. Úgy gondolom, hogy továbbra is képesek vagyunk fent tartani a rendszerességünket, és sok pontot szerezni, még akkor is, ha a szerencse nem a mi oldalunkon van.
Fernando Alonso – Ferrari
Pontok: 141. Győzelem: 2
A spanyol versenyző kapott hideget, és meleget ebben a szezonban. A Bahrain-i győzelme után sokan már előre odaadták neki a bajnoki címért járó serleget. A Ferrari teljesítménye egyre inkább visszaesett, így Alonso is távolabb került a harmadik címétől. A Scuderia az elmúlt egy hónapban megfelezte a hátrányát, hála a közel 40 millió eurós fejlesztési csomagjának. Fernando mindössze 20 pontra van az éllovas Mark Webber-től, és látván a Német Nagydíjon történteket, a Ferrari teljes vállszélességgel támogatja őt, háttérbe szorítván a brazilt csapattársat.
Alonso egy igazi harcos, soha nem adja fel, pláne, ha egy jó autóban ül. Boldog, hiszen tudjam, hogy a bajnoki címé még mindi elérhető számára. A Ferrarinak azonban egy C változatú Ferrarit is össze kell raknia ahhoz, hogy megfogja a „bikákat”.
Nyilatkozat (Fernando Alonso): Az ajtó még mindig nyitva van, de továbbra sincs könnyű dolgunk. Nehéz lesz az utolsó hét futam, és keményen meg fogjuk azokat nyomni. Nagyon fontos volt számunkra, hogy 25 pont alá csökkentsük a hátrányunkat a szünet előtt.
|