Hírek>> : Az FIA szigorít az első szárnyvégek tesztelésén |
Az FIA szigorít az első szárnyvégek tesztelésén
2010.08.02. 12:26
A Red Bull Racing és a Ferrari első légterelője gyanúsan elhajlik a vetélytársak szerint, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség Németországban és Magyarországon is megvizsgálta a szárnyvégeket, de mindent szabályosnak talált. A riválisok elfogadják, hogy a légterelők szó szerinti értelmezésben megfelelnek az előírásoknak, mégis úgy vélik, hogy sértik a szabályok szellemiségét.
Az Autosport úgy tudja, hogy az FIA a nézeteltérések miatt módosít az első légterelők tesztjén és a Belga Nagydíjtól kezdve nagyobb terheléssel végzik az ellenőrzéseket. A Technikai Szabályzat 3.17.8-es pontja kimondja, hogy az FIA-nak jogában áll módosítani a terheléses teszteken, annak érdekében, hogy megbizonyosodhasson arról, hogy egy-egy kérdéses elem megfelel a rugalmas egységekre vonatkozó, 3.15-ös pontban foglaltaknak.
A szárnyvégeket jelenleg 50 kilogrammos terhelésnek teszik ki, amelyek legfeljebb 10 millimétert hajolhatnak el. A Red Bull és a Ferrari szárnya is megfelelt ennek a normának, ezért az FIA felhívta a figyelmet arra, hogy a Belga Nagydíjtól kezdve 100 kilogrammra növelhetik a terhelést, az elhajlás mértéket pedig 20 milliméterben maximalizálják.
Az FIA emellett szigorítana a padlólemezek tesztjén is, ugyanis fennáll a gyanú, hogy a csapatok speciális rögzítéseket használnak, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy az első szárnyvégek a lehető legközelebb kerüljenek az aszfalthoz.
A Magyar Nagydíj győztese, Mark Webber nem aggódik, hogy az FIA szigorít a teszteken. "Elégedettek vagyunk az autóval és jól alszunk továbbra is. A szerelők nem félnek attól, hogy felbukkannak az FIA szakemberei."
|