Hírek>> : Vettel két ezreddel verte Alonsót a német időmérőn |
Vettel két ezreddel verte Alonsót a német időmérőn
2010.07.24. 16:26
Tizenegyből tíz - ez a Red Bull Racing mérlege az idei versenyek pole pozícióit tekintve. A Forma-1-es Német Nagydíj első rajtkockáját Sebastian Vettel szerezte meg, akinél mindössze két ezredmásodperccel volt lassabb a nagy kihívó, a ferraris Fernando Alonso. A hazai pályán szereplő Michael Schumacher csak a 11. helyről rajtolhat.
Bár sokan az ellenkezőjére számítottak, az időmérőt végül száraz pályán rendezték, így az eső nem írta át az erőviszonyokat. A levegő 21 Celsius-fokosra melegedett fel, de mivel az ég felhős volt, a nap az aszfaltot sem tudta 25 fok fölé melegíteni.
A szokásosnál hűvösebb időjárás miatt a pilóták a keményebb gumikat nehezebben tudják üzemi hőfokra melegíteni, így biztosra vehető volt már az időmérő előtt is, hogy az autókon a szuperlágy gumik sokkal hatékonyabbak lesznek.
Első etap
Rosszul kezdődött az időmérő, ugyanis öt és fél perc elteltével piros zászlós jelzéssel meg kellett szakítani az első etapot. A célegyenesre ráfordító kanyarban ugyanis Vitantonio Liuzzi ráhajtott a rázókőre, az autó hátulja kitört és az olasz a bokszutcát a pályától elválasztó falnak csapódott. Liuzzi szerencsére sértetlenül szállt ki a Force Indiából, de a roncs és a letört elemek eltakarításáig leállították a kvalifikációt.
Közel nyolc perces kényszerszünet után folytatódhatott a körözés. Mivel Liuzzi kiesett, így hat kiadó hely volt még az első etapban, amire a három újonc istálló versenyzőit azonnal be is írhattuk. Ezt csak egy újabb váratlan esemény írhatta volna felül, ilyen azonban nem történt.
A Virgin váltói csődöt mondtak szombaton: Timo Glock autójában már a kvalifikáció előtt kicserélték az elemet, Lucas di Grassié pedig az első kör alatt ment tönkre, így ő mért kör nélkül fejezte be az időmérőt. Mindketten öthelyes rajtbüntetésre számíthatnak.
A mindössze egy kört futó Liuzzit nem csak di Grassi, de Jamamoto Szakon sem tudta megelőzni, pedig neki műszaki problémája sem volt, a Karun Chandhok helyére beülő japán egyszerűen ennyire lassú. A leggyorsabb újonc istálló ezúttal is a Lotus lett, a 18. rajtkockát elcsípő Jarno Trulli azonban így is közel egy másodperccel volt lassabb, mint az utolsó továbbjutó, Jaime Alguersuari.
A legjobb idővel Fernando Alonso lépett tovább, az első négy helyen a legutóbbi két szabadedzéshez hasonlóan ezúttal is a két Ferrari és a két Red Bull zárt.
Német Nagydíj időmérő 1. etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:14.808 |
|
8 |
2. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:15.152 |
+0.344 |
7 |
3. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15.216 |
+0.408 |
12 |
4. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:15.334 |
+0.526 |
8 |
5. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:15.505 |
+0.697 |
6 |
6. |
Robert Kubica |
Renault |
1:15.736 |
+0.928 |
8 |
7. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:15.823 |
+1.015 |
8 |
8. |
Kobajasi Kamui |
BMW Sauber |
1:15.951 |
+1.143 |
6 |
9. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:16.029 |
+1.221 |
8 |
10. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:16.084 |
+1.276 |
9 |
11. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:16.178 |
+1.370 |
9 |
12. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:16.220 |
+1.412 |
8 |
13. |
Nico Hülkenberg |
Williams |
1:16.387 |
+1.579 |
7 |
14. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:16.398 |
+1.590 |
7 |
15. |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber |
1:16.450 |
+1.642 |
4 |
16. |
Vitalij Petrov |
Renault |
1:16.521 |
+1.713 |
10 |
17. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:16.664 |
+1.856 |
7 |
18. |
Jarno Trulli |
Lotus |
1:17.583 |
+2.775 |
12 |
19. |
Heikki Kovalainen |
Lotus |
1:18.300 |
+3.492 |
11 |
20. |
Timo Glock |
Virgin |
1:18.343 |
+3.535 |
6 |
21. |
Bruno Senna |
Hispania Racing |
1:18.592 |
+3.784 |
10 |
22. |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:18.952 |
+4.144 |
3 |
23. |
Jamamoto Szakon |
Hispania Racing |
1:19.844 |
+5.036 |
11 |
24. |
Lucas di Grassi |
Virgin |
Idő nélkül |
|
1 |
Második etap
A kvalifikáció középső etapjában a két Toro Rosso nem sok vizet zavart, és meglepő módon a Renault-t vezető Vitalij Petrov sem tudott a legjobb tíz közelébe férkőzni. A jól kezdő BMW Sauberek is kiestek a Q2-ben, és az autójára sokat panaszkodó Adrian Sutil sem folytathatta, csak a 14. rajthelyet szerezte meg. A német azonban öt hellyel hátrébb csúszik, a Force India szerelői ugyanis kicserélték a váltóját.
Michael Schumacher is kiesett a Q2-ben, a német közönség egyik nagy kedvence nyolc ezredmásodperccel volt lassabb, mint csapattársa, Nico Rosberg, ez pedig már csak a 11. helyhez volt elegendő. A Mercedes tehát továbbra is vergődik az időmérőkön, de a hazai versenyét teljesítő istálló Rosberg révén legalább az egyik autóját a top 10-ben tudhatja.
A leggyorsabb ezúttal is Alonso volt.
Német Nagydíj időmérő 2. etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:14.081 |
|
16 |
2. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:14.249 |
+0.167 |
16 |
3. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:14.340 |
+0.259 |
19 |
4. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:14.478 |
+0.396 |
17 |
5. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:14.488 |
+0.407 |
14 |
6. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:14.698 |
+0.617 |
17 |
7. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:14.716 |
+0.634 |
17 |
8. |
Robert Kubica |
Renault |
1:14.835 |
+0.754 |
17 |
9. |
Nico Hülkenberg |
Williams |
1:14.943 |
+0.861 |
17 |
10. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:15.018 |
+0.937 |
18 |
11. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:15.026 |
+0.944 |
18 |
12. |
Kobajasi Kamui |
BMW Sauber |
1:15.084 |
+1.003 |
12 |
13. |
Vitalij Petrov |
Renault |
1:15.307 |
+1.226 |
17 |
14. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:15.467 |
+1.386 |
16 |
15. |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber |
1:15.550 |
+1.469 |
11 |
16. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:15.588 |
+1.507 |
14 |
17. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:15.974 |
+1.893 |
15 |
Harmadik etap
Az utolsó tízperces etapban Alonso tovább gyorsult, 1:13.927-tel nyitott, amivel rögtön az élre állt. Az első körök után rövidke szünet és gumicsere következett, majd jöhetett az utolsó nagy roham, ami a rajtsorrendről is döntött.
Vettel 1:13.791-gyel átvette a vezetést, de ekkor Alonso még gyorskörön volt, így volt esélye újra - és egyben végleg - átvenni a vezetést. A spanyol azonban két ezredmásodperccel(!) lassabb volt, így egy hajszállal, de lemaradt a pole pozícióról. A Német Nagydíjat tehát Vettel személyében egy német pilóta kezdheti meg a legelőkelőbb helyről.
A Ferrari ismét bizonyította, hogy előrelépett, Alonso második helye mellé Felipe Massa ugyanis egy harmadik rajtkockát tett be a közösbe. A brazil fél másodperccel kikapott csapattársától, de az olaszok így is nagy reményekkel várhatják a vasárnapi futamot. Kérdés, hogy ezúttal a szerencsével hogyan állnak majd, ugyanis a legutóbbi két fordulóban sem elsősorban a saját teljesítményük miatt nem tudtak eredményesen szerepelni.
Mark Webber ezúttal csak negyedik lett, de a két McLaren-Mercedest sikerült megelőznie. A negyedik sortból Robert Kubica (Renault) és Rubens Barrichello (Williams) rajtol majd, a top 10-ben az utolsó két pozíciót pedig két német pilóta, a két Nico, Rosberg és Hülkenberg szerezte meg. Hülkenberg bő másfél másodperccel kapott ki Vetteltől.
A Német Nagydíj vasárnap 14 órakor rajtol.
Német Nagydíj időmérő 3. etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:13.791 |
|
22 |
2. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:13.793 |
+0.002 |
22 |
3. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:14.290 |
+0.499 |
24 |
4. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:14.347 |
+0.556 |
25 |
5. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:14.427 |
+0.636 |
23 |
6. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:14.566 |
+0.775 |
20 |
7. |
Robert Kubica |
Renault |
1:15.079 |
+1.288 |
23 |
8. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:15.109 |
+1.318 |
25 |
9. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:15.179 |
+1.388 |
25 |
10. |
Nico Hülkenberg |
Williams |
1:15.339 |
+1.548 |
25 |
|