Hrek>> : Kzben tartjk a hibkat s sokat gyorsultak – Alonso nem gyzi dicsrni a Renault-motort |
Kzben tartjk a hibkat s sokat gyorsultak – Alonso nem gyzi dicsrni a Renault-motort
2022.06.13. 22:15
Noha az v elejn voltak mszaki gondjaik, s egysghasznlat tekintetben sem ll tl jl a spanyol, Fernando Alonso elgedett a Renault-motorokkal, elmondsa szerint ugyanis a francik nagyot lptek elre, s a problmkat is kontroll alatt tartjk.
A ktszeres vilgbajnok hetedikknt rt clba az Azeri Nagydjon, miutn ki tudta hasznlni a Ferrari kettsnek, valamint Cunoda Jukinak a balszerencsjt – valamint az Alpine feltnen j vgsebessgt. Bakuban mindkt „sszetevre” lehet pteni: fontos, hogy egy versenyz lni tudjon a lehetsgekkel, ahogyan az is, hogy autja j vgsebessget produkljon a hossz egyenesben.
Noha a vgsebessg nagyban fggtt a belltsoktl is, Alonso a futam utn kiemelte, az Alpine erforrs jonnan kiaknzott ereje is szerepet jtszott abban, hogy ltvnyosan j tempt diktlhattak a clegyenesben (komoly fejfjst okozva ezzel az ellenfeleknek).
„Senki sem elztt meg a futamon!” – jelentette ki elgedetten a spanyol klasszis a RacingNews365-nek nyilatkozva. „Pedig nyitottk a DRS-t is, mgis el tudtam hzni. Szval ez nagyon j volt. Most jobbak vagyunk, tbb er ll a rendelkezsnkre, tbb ert tudunk hasznlni. Az ilyen tpus versenyplykon ersek vagyunk.”
„Tavaly elgg szenvedtnk Bakuban, ezzel szemben idn mr versenykpesek voltunk, szval gy gondolom, hogy nagy elrelpst tettnk” – dicsrte az Alpine F1-es alakulatt s a Renault F1-es motorrszlegt.
Br az v elejn tbb alkalommal is mszaki hiba htrltatta, ezeknek ksznheten pedig hamar a bntets kapujba kerlt, Alonso mr a megbzhatsg miatt sem aggdik, elmondsa szerint ugyanis csapatnak sikerlt orvosolnia ezeket a problmkat, s a bntetsektl sem fl, hiszen szmos mr hasznlt egysg „van jtkban”, melyekkel az Alpine irnyts alatt tudja tartani a helyezet.
„Az v elejn aggaszt volt a megbzhatsg, nyolc futam alatt tulajdonkppen mr a negyedik motorral dolgozom, de szerintem most mr urai vagyunk a helyzetnek. Boldog vagyok. Ez j rzs. Vltoztattunk a koncepcin, vltoztattunk az elrendezsen. Mindent megvltoztattunk. Jl teljest a motorunk, szval boldog vagyok, s rlk a csapat ltal tett erfesztseknek is” – magyarzta a spanyol, aki egyelre nem tudja, csapata a htvgi kanadai futam is ezzel a stratgival tmad-e.
Ott is sok a hossz egyenes, melyekben profitlhatnak a nagy vgsebessgre lltott autbl, ha a kanyargs rszeken vesztenek is. „Azt a belltst vlasztottuk, amit a legjobbnak gondoltunk a sajt rsznkre, s az aut szmra is. Ha a tbbiekvel vetjk ssze, nyilvnval, hogy az egyenesekben nagyon gyorsak voltunk, mg a kanyarokban kicsit kszkdtnk. Emiatt volt valsznleg nagyobb a gumikops is. Megltjuk, milyen konfigurcit vlasztunk Kanadra. Taln nem ugyanezt, mert ez nagyon extrm volt. De az autnk ugyanakkor ltalban szereti az alacsony leszortert” – mondta.
|