Hrek>> : Ezrt nem lett a lerk megszllottja az Alpine F1-es motorrszlegnek j fnke |
Ezrt nem lett a lerk megszllottja az Alpine F1-es motorrszlegnek j fnke
2022.04.29. 18:29
Nehz megmondani, hogy a Forma-1-es ersorrend talakulsban mekkora szerepet jtszott a 2022-es technikai szablyvltozs, s mekkort egy-egy motorgyrt elrelpse, de taln sehol nem mosdott ssze a kt terlet az F1 j korszakban, mint az Alpine-nl. A csapat szerint tudatosan.
Teljesen egyrtelm, hogy a 2022-es Forma-1-es szezon eltt nagy fejldst rt el a vadij motorjval a Renault-csoport F1-es rszlege, az erforrs pedig szinte vltozatlan formban egszen a 2026-os j motorformulig fog dolgozni az Alpine F1-es autiban.
A Viryben tallhat motorrszleg j igazgatjt, Bruno Famint azonban nem rdekli, hogy pontosan hny lert hoztak a Mercedes vagy a Ferrari erforrshoz kpest:
„szintn, ez egyltaln nem rdekel. A legfontosabb az, hogy milyen teljestmnyt nyjt a plyn az aut” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Famin arra a krdsre, hogy mennyire sikerlt ledolgozniuk a htrnyukat a tbbi motorgyrthoz kpest a 2022-es szezon eltt.
„Tbb olyan dntst is hoztunk az erforrs tern, amelyek ahhoz jrultak hozz, hogy maga az aut legyen jobb. Lehet, hogy mg tbb lert tudtunk volna kihozni a motorbl ms dntsekkel a prbapadon, de az sszessgben lassabb autt eredmnyezett volna. A jvben is ezt szem eltt tartva fogunk dolgozni.”
A Renault j, tbb mint 2 ve fejlesztett erforrsa vgre tvette azt az osztott turbs elrendezst, amit a Mercedes 2014 ta hasznlt – Famin azt is elmondta, hogy mirt.
„Ez egy remek plda arra, amirl az elbb beszltem, elssorban a kialakts kompaktsga miatt dntttnk emellett. Ez csak egyetlen plda arra, hogy milyen dntseket hoztunk annak rdekben, hogy egy jobb aerval, alacsonyabb slyponttal rendelkez autt hozhassunk ltre, hiszen nem a motor, hanem az aut szerzi a pontokat.”
Famin az elmlt 3 vben az FIA-nl dolgozott, de azt megelzen fantasztikus sikereket rt el a motorsportokban: az nevhez fzdik a Peugeot Le Mans gyztes 908-as projektje, s a 2013-as Pikes Peak gyztes autja, az Alpine-nl pedig a jelenlegi erforrs felgyelse mellett a viry-i motorrszleg feljtsa lesz a feladata, hogy felkszlten vrhassk a 2026-os motorformult.
„Egy teljesen j pletben kszlnek az F1-es motorjaink, de teljesen feljtjuk a trtnelmi pletnket is. Ezen fell tovbb bvtjk az infrastruktrnkat: j tesztpadokkal, j eszkzkkel, hogy felkszljnk a kvetkez genercis erforrst fejlesztsre.”
Hiba beszlnk azonban a Ferrari s a Mercedes mellett egyelre az F1 harmadik teljesen gyri csapatrl, a fldrajzi akadlyok miatt eddig gy rzdtt, hogy kt teljesen fggetlen rszleg prbl valahogyan egytt dolgozni, inkbb kevesebb, mint tbb sikerrel. Famin szerint ez azonban megvltozott az elmlt vekhez kpest, kiss ironikus mdon rszben pont a koronavrus-jrvnynak ksznheten.
„A covid mindenkit arra knyszertett, hogy megszokja az j munkakrlmnyeket. Nem szmt mr a munka szempontjbl, hogy a mrnkeink Viryben s Enstone-ban, vagy Viryben s a sajt hzaikban dolgoznak-e.”
„Sikerlt sszehangolnunk a fels vezetst is, azzal pedig, hogy a 2022-es autnkkal ismt ott vagyunk a mezny srjben, bebizonytottuk, hogy ez a koncepci mkdkpes. A munkavllalink pontosan rtik, mit kell tennik, s mindenki egysgesen dolgozik a kzs clrt.”
|