Hrek>> : Egy 700 forintos alkatrszen szott el Alonso vgyott dobogs eslye |
Egy 700 forintos alkatrszen szott el Alonso vgyott dobogs eslye
2022.04.12. 18:51
„Szhoz sem jutok” – hledezett Fernando Alonso a melbourne-i balszerencsjn. Volt is min. A szombati drmjt egy fillres hiba okozta, megfosztva t a dobog eslytl.
Nem tudott napirendre trni Fernando Alonso a balszerencsje felett a mlt htvgi Ausztrl Nagydjon. Az Alpine-nal megtltosod spanyol szombaton egy hidraulikus hiba miatt kttt ki a gumifalban a Q3-as els gyorskrnek vgn. Akkori rszidi azt mutattk, hogy minden eslye meglett volna egy olyan idre, amivel a top 3-ba, top 4-be kerlhetett volna. maga mg a pole pozcit sem zrta ki, m akr alonsi tlzs volt ez, akr nem, abban alighanem igaza volt, hogy az els kt sorbl rajtolva minden eslye meglehetett volna msnap a dobogra, fleg Max Verstappen kiessvel.
Innen nzve nagy rat fizettek a szombati mszaki hibrt, s amikor Alonso hallotta, hogy mi okozta a hibt, az alighanem meg is forgatta benne a kst…
Fnke, Otmar Szafnauer elrulta, egy mindssze msfl angol fontba, vagyis tszmtva mintegy 700 forintba kerl tmtgyr miatt kttt ki a ktszeres bajnok a falban a top 4 helyett.
„Ez egy O-gyr volt, egy olajtmt. Elmozdult, az olaj pedig kiszivrgott. Van egy meghibsodstl vd zemmdunk, ami prblta menteni a motort, s amikor rzkelte az olajnyoms cskkenst, ez a md kapcsolt be. Ennyi trtnt. Szval a megolds annyi volt, hogy kicserltk a gyrt” – mondta a The Race cm lapnak Szafnauer.
Az amerikai szerint is bennk volt a nagy eredmny. „Ha oda kerlnk a rajtrcson, ahov kerlhettnk volna, teljesen ms lett volna a versenye Fernandnak. Rajtolhatott volna a kzepes gumin, mint mindenki krltte, nem htrltatta volna a biztonsgi aut, s j eslye lett volna harcolni az len ll ngyessel.”
gy viszont az elmondottaknak az ellenkezje trtnt. Alonso a kemny gumin rajtolt, taktikjt tnkretette az rkez biztonsgi aut, beragadt msok mg, majd a futam vgre mg a pontznbl is kiszorult, mert a forgalomban tnkrement a gumija, s egy jabb kerkcserre volt szksge. „Mivel a tizedik helyrl rajtoltunk egy gyors autval, a taktika az volt, hogy a kemnyen rajtol, mikzben mindenki ms a kzepesen lesz. Megnylik a mezny, amikor a tbbiek kereket cserlnek, az autjban pedig benne volt a temp ahhoz, hogy elhzzon tlk, s harcoljon velk” – vzolta a stratgijukat Szafnauer.
A pontszerzsre mg a biztonsgi auts fzissal egytt is lett volna eslyk, m amikor Alonso friss gumikon visszatrt a kerkcserjrl, egy DRS-vonatba futott, s eslye sem volt elzni.
Felmerlt, az Alpine valamit rosszul csinlt, ha egy dobogeslyesnek vlt autval mg pontot sem tudott kihozni a helyzetbl, mikzben egy top 10-be kerlsre alkalmatlannak tlt Williams egy pontot elcspett Alexander Albonnal, aki ugyangy a kemny gumin rajtolt, s csak az utols eltti krben cserlt kereket. Szafnauer azonban rmutatott, az helyzetk teljesen ms volt, mint a pontban csak remnyked Williams, hiszen k az elkelbb helyezseket vettk clba. Azt ugyanakkor elismerte, hogy tanulsgos lecke volt a Williams extrm taktikja.
„Engem nem az lepett meg, hogy pontot szereztek, hanem az, hogy milyen tempra voltak kpesek egy tvenht krs kemny gumin. Lesz ebbl mit tanulni. s nem lepdnk meg azon, ha k is meglepdtek ezen. Kiderlt, hogy az tvenht krs gumin is egszen j volt a temp. Fernando pldul beragadt msok mg, s tnkretette a kzepes gumijt, ezrt kellett killnunk jra. Albonnak nem kellett. Teljesen jl csinlta” – mondta a csapatfnk.
Hozztve, ha Albon tjt jrtk volna, k rtek volna clba a 10. helyen. m mentsgkre megjegyezte: „Amikor elrbb vagy, eltr dntseket hozol. Csak az akkor rendelkezsedre ll informcik alapjn hozhatsz dntseket, a jvt nehz megjsolni.”
|