Hrek>> : Alpine: az FIA engedmnye „masszvan” segtette a rivlisokat |
Alpine: az FIA engedmnye „masszvan” segtette a rivlisokat
2022.04.05. 20:28
A francia istll gy gondolja, hogy a rivlis Forma–1-es csapatok „masszv” elnyre tettek szert amiatt, hogy az FIA engedlyezte a padllemezeknl hasznlt merevtket, hogy ezzel lehessen cskkenteni a delfinezst.
Az elszezoni tesztek egyik vagy taln legfontosabb tmja a delfinezs jelensge volt, mellyel eleinte szinte minden istll tallkozott. A pattogs a talajhatsra pl 2022-es autk egyik negatv hozomnya, s igazi fejtrst is okozott mindenkinek a megoldsa.
A tesztek folyamn mr sok csapat szerelt fel merevt rudakat a padllemez szleire, hogy ezzel prbljk cskkenteni a dolgot, kzben pedig egy szablymdosts kvetkeztben ezeket a merevtket a versenyhtvgk alatt is hasznlni lehet.
Az Alpine ugyanakkor nehezmnyezi ezt az engedmnyt, mivel k mr szndkosan egy olyan padllemezzel lltak el, amely mr nmagban sem hajlik annyira, gy nincs szksg kln merevtkre sem.
Mindezt pedig annak ellenre is bevllaltk, hogy tudtk, nehezebb lesz az autjuk, mint nhny msik rivlis, akik a flexibilis megolds mellett dntttek.
Pat Fry, az Alpine technikai vezetje viszont kifejtette, hogy a merevtk miatt azok a csapatok, akik a knnyebb padllemezre voksoltak, elnyre tettek szert velk szemben a szablymdostsnak ksznheten.
A Motorsport.com meg is krdezte a szakembert, hogy csapata mennyire lett mr rr a delfinezsen s a padllemez hajlsn. „Azt nem mondanm, hogy okosak voltunk, s a pattogst figyelembe vve terveztk meg az autt.”
„Mi a maximlis teljestmnyt tartottuk szem eltt, s elfogadtuk, hogy emiatt kicsit tlslyos lesz majd az autnk. Szndkosan egy merevebb padllemez mellett dntttnk, szval ez segtett is neknk nmileg.”
„A merevtk hozzadsa viszont egy olcs meneklt volt, de mit is mondhatnk? Egy kicsit frusztrl volt szmunkra. Mi nem tettk fel az autra, mert az mr gy is elgg merev, megltsom szerint viszont a tbbieket masszvan segtette a merevtk hasznlata” – vlekedik Fry.
„Persze ez is rsze a jtknak. El kell fogadnunk, s a kvetkez fejlesztseket ennek tkrben kell megalkotnunk.” Az Alpine egybknt vrhatan az Emilia Romagna Nagydjra rukkol majd el komolyabb fejlesztsekkel, Fry pedig arrl beszlt, hogy a merevts helyzet miatt a teljestmny nvelse mellett a slycskkentsre is oda kell figyelnik.
„Mindkettre szksgnk van. Sok mindennel lehet kridt nyerni, de neknk sszel kell vgigmenni a folyamatokon. A kvetkez kt-hrom versenyen lesznek majd jtsaink, melyek mg arra a tudsra pltek, mieltt lttunk volna mindenkit a plyn.”
„Aztn persze rengeteg minden lesz mg, miutn mr lttuk az ellenfelek autjt. Szeretnnk minl tbb slyt visszanyerni. Nem vagyunk tl messze a slyhatrtl, de szeretnnk pr kilval alatta lenni.”
Fry ugyanakkor mg kihangslyozta, hogy nem gyrthatnak mindent tl knnyre, mert azzal az alkatrszek esetleges trkenysgt, meghibsodst kockztatjk, gy el kell tallniuk az aranykzputat.
„Elg nagy kihvs. A kerkvetk miatt nyilvn igyeksznk mindent kicsit merevebb s nehezebb tenni, hogy tllhessnk. A szezon elejn mindig van nmi extra sly az autn, az idei esetben pedig ez hatvnyozottan igaz.”
|