Hrek>> : Dupla nyeresget vr a teljesen jratervezett motorjtl az Alpine |
Dupla nyeresget vr a teljesen jratervezett motorjtl az Alpine
2022.02.22. 00:07
Teljesen jraterveztk az Alpine/Renault F1-es motorjt, s a csapat dupla nyeresget reml a megjulstl.
A 2021-es szezonban az utols helyre csszott vissza a Renault az F1-es motorgyrtk ersorrendjben. Ennek oka, hogy a motorjuk korbban 2021-tl tervezett ktlpcss megjtsval a motorfejleszts kzelg befagyasztsa miatt inkbb kivrtak, s csak 2022-re ksztettek egy teljesen j erforrst, egyetlen lpcsben. Mg 2021-ben emiatt lnyegben egy hromves motorral versenyeztek, idn nem csak emiatt vrnak nagy ugrst a teljestmnyben.
A Renault hossz vek habozsa utn mostanra vltott t a Mercedes alapkoncepcijra, melynl a turbint s a kompresszort egymstl sztvlasztva, a V6-s kt oldalra helyeztk el. Laurent Rossi gyvezet igazgat emellett szemlletvltst is krt a viry-i motorrszlegtl, s jelezte, akr agresszv teljestmnyjavts a cl, mivel az ers motort ksbb is megbzhatv lehet tenni.
Az Alpine gyri csapatnak j technikai igazgatja, Matt Harman elrulta, az idei nagy megjulst ppen a motorral kezdtk, mivel az az autjuk szmos terletnek alaktst meghatrozza. Motorrszlegk ugyanakkor mindent megtett, hogy aerodinamikai oldalon a legnagyobb rugalmassgot s szabadsgot biztostsk Enstone-nak.
„Az j szablyrendszernl az erforrssal kezdtnk. Az aut minden terlett megvizsgltuk, s eldntttk, hogy jelentsen vltoztatunk az erforrs felptsn, minden terleten, belertve a bels gs motor, az ERS, a turb kialaktst s az elhelyezst is.”
„Ez lehetsget adott arra, hogy aerodinamikai tren kibontakozzunk, s elrjk a clba vett kridket”– magyarzta a szakember.
A nyeresg Harman szerint ketts lett, hiszen a motor elhelyezse kzvetetten javtja az aut teljestmnyt, de maga a hajtegysg is ersebb. „Az RE22-es erforrst az elejtl a htuljig fellvizsgltuk. Minden rszlett megnztk, a beptst a vzba, az alapteljestmnyt, s a kett egyttest is. Megvizsgltuk az ERS-rendszert s a tartozkait, a bels gs motort, annak jrulkos elemeit. Az elektronikus rendszereket az MGU-K-nl, a turbt. Elg nagyok a vltozsok, s ezek lehetv teszik, hogy az erforrsbl, de az autbl is a lehet legtbbet hozzuk ki.”
A szakember rmutatott, a motorfejleszts 2025 vgig trtn befagyasztsa miatt is kiemelt figyelem irnyult az j erforrsuk teljestmnyjavtsra, de azt is figyelembe kellett vennik, hogy a motorjuk hogyan illik majd az autba a kvetkez vekben. Itt az aerodinamikai fejlesztsi irnyokat is szmtsba kellett vennik.
|