Hrek>> : Dupln hoz nagy ugrst az j Renault-motor Alonsknak |
Dupln hoz nagy ugrst az j Renault-motor Alonsknak
2022.01.21. 17:41
Sajt helyben toporgsa miatt nagy ugrssal indthatja az vt az Alpine csapata 2022-ben motorfronton.
A 2020-as konstruktri tdik helyet sikerknt, a 2021-est kudarcknt lte meg a Renault/Alpine csapata. A kett kztt a klnbsget az autjuk versenykpessge jelentette. 2020-ban a harmadik-negyedik pozcira is minden eslyk megvolt, tavaly a Ferrari s a McLaren egyrtelmen gyorsabb volt nluk.
Az azta mr tvozott gyvezet igazgatjuk, Marcin Budkowski a szezonhajrban elismerte, hogy a csomagjukkal csak az 5-6. helyen lltak a csapatok rangsorban, m rmutatott, hogy a projektjk alakulsa alapjn ez nem nagy meglepets. „Sorozatban a harmadik vben vagyunk tdikek a bajnoksgban. Ezt lehet stagnlsnak tekinteni, de kzben harmadik ve hasznljuk lnyegben ugyanazt a motort, lnyegben ugyanazt a karosszrit s vltt. gy terveztk, hogy kt vig fogjuk hasznlni, s ez egy tudatos stratgiai dnts volt. Nem terveztnk harmadik vet, ez csak a COVID-nak s a szablyok egy vvel trtn meghosszabbtsnak kvetkezmnye volt. Az autnk mechanikai alapja ugyanaz, s gy tudtuk megtartani a konstruktri helyezsnket, valamint kzelebb kerlni a pole-idkhz, a legjobbakhoz” – helyezte ms fnytrsbe a fejldsk lelassulst.
A csomag vltozatlansga egyttal azt is jelenti, hogy 2022-ben a megszokottnl nagyobb elrelpsre lesz lehetsgk, mr pusztn amiatt is, hogy mlyebbrl indulnak a rivlisoknl. Ez persze csak az erforrs tern igaz, hiszen az autknl teljes megjuls jn.
A Renault eredetileg kt lpcsben akarta talaktani a motorjt, m a Budkowski ltal emlegetett COVID-vltozsok miatt mdostott a programjn. Koncepcijukat a Mercedes s a Honda mintjra kvntk mdostani, kettvlasztva a turbint s a kompresszort. Erre a lpsre 2022-ben, a motorfejleszts befagyasztsa eltt kerl sor nluk.
gy hrlik, nagy elrelps vrhat. A spanyol As szerint a fejlds dupla lesz. Egyfell sokkal kompaktabb teszik a motorjukat, ami az aut szkebbre szabst is lehetv teszi. A 2021-es modelljk a rendkvl szles fels lgbemljrl s a mgtte kialaktott bumfordi megoldsrl vlt jellegzetess, ami annak ksznhet, hogy a rgi motor sokkal nagyobb htst ignyelt, mint a rivlisok. Emellett teljestmnyben is nagy ugrs jhet, a motor s a hibrid oldalrl egyarnt.
Az v ezen fzisban persze minden gyrtrl az a hr jrja, hogy nagy ugrst tesz (a Hondt leszmtva a Mercedesrl s a Ferrarirl is optimista hrek rkeznek mostansg), a vals elrelpst nem az elz motorhoz fogjk mrni, hanem az ellenfelekhez.
Az Alpine versenyzje, Esteban Ocon mindenesetre bizakod. „Tudjuk, hogy sok terleten javulnunk kell. A karosszrink nem volt elg kzel a legjobbakhoz, s a motornl is messze voltunk. Nem lehet egy konkrt terletet kiemelni, a csomag egszben nem volt elg ers. De tudom, milyen fejlesztsek jnnek, s az embereink korbban sok futamot nyer autkat is ptettek mr, s kt bajnoksgot is nyertek sok vvel ezeltt. Amikor vgigmegyek a kt gyrban, mg mindig rzem 2005 s 2006 szellemisgt. A gnjeikben van, s csak id krdse, hogy ez testet ltsn” – vetette bizalmt a korbbi Renault-csapatba, amely Fernando Alonso sikerei ta azrt nem kis vltozsokon ment keresztl.
|