Hrek>> : Gyorsabbnak lenni lasstva – bizarr csata a bntetettek pole-jrt… |
Gyorsabbnak lenni lasstva – bizarr csata a bntetettek pole-jrt…
2021.10.24. 13:32
Egy klnversenyt is rendeztek az austini idmr edzsen – a motorcsere miatt bnhdk rszvtelvel. Sajtos szablyai voltak: nem szabadott tl gyorsan menni…
Az elmlt nagydjhtvgken mr hozzszokhattunk, hogy az utols rajtsorokat a motorcsere miatt bntetst kap versenyzknek tartjk fenn – Austinban sincs ez mskpp. Az Amerikai Nagydjnak hrom Mercedes-motoros versenyz is j egysgekkel vgott neki, kzlk Sebastian Vettelnl s George Russellnl a teljes erforrst kicserltk, ami mindkettejk szmra a mezny vgi indulst jelenti. Hozzjuk csatlakozott szombaton a Renault-motoros Fernando Alonso, aki szintn az idei negyedik hajtegysgt kapta meg.
A szablyok rtelmben mr nem az dnt a bntetett versenyzk rajthelyrl, hogy melyikknl trtnt elbb a csere. Hogy a htrasorolsuk ellenre is az idmrs rszvtelre motivljk ket, az FIA a kvalifikcis eredmnyek alapjn lltja fel a sorrendet.
Mindez szombaton egy egszen sajtos versenyt eredmnyezett a hrom rintett kztt: Vettelnek, Alonsnak s Russellnek gy kellett megprblnia legyzni egymst, hogy kzben gyelnik kellett arra, ne legyenek tl jk. Egy Q3-ba jutssal tudniillik oda a szabad gumivlasztsuk, s az teljesen trhatn a vasrnapi taktikjukat. Nehezt tnyez volt, hogy a kzepes gumikkal a versenyre kellett sprolniuk, vagyis a gyorsabb lgyon kellett futniuk a Q2-ben, amikor a tbbsg a kzepest hasznlta.
A bntetettek pole pozcijt (ami jelen esetben a 18. rajtkocka) Vettel szerezte meg, aki a 12. idt autzta. „A mai nap f feladata az volt, hogy csak kt autt gyzznk le” – vzolta a helyzetket Vettel, akit kicsit bosszantott, hogy a Q1-bl kt garnitra gumi hasznlatval jutott tovbb.
„A vgn az volt a feladat, hogy gyorsabb legyek, de ne legyek tl gyors. Ilyen ritkn van egy idmrn. Mindkt autt meg akartuk elzni, akik bntetst kaptak. Valtteri nem volt elrhet szmunkra” – magyarzta a nmet, utalva a csak 5 rajthelyes bntetst kap Valtteri Bottasra.
Alonso hozztette: „Meg kellett nznnk, hogyan tudnnk Vettel s George el kerlni, de anlkl, hogy igazn gyorsak lennnk. Az ember nem akar olyan gyors krt futni, hogy a Q3-ban kssn ki, s ezzel rgi gumin kelljen rajtolnia.”
A tri kzdelme rdekesen alakult. A Q2-ben George Russell a 12-es kanyarig jobban llt Vettelnl, s minden eslye megvolt a legyzsre. Aztn a plya vgn kifogott rajta a szl, ezrt hibzott, majd mivel szlesre is futott a 9-es kanyarban, a 13. helyet r krt is elvesztette.
Alonsk ekzben gy dntttek az Alpine-nal, hogy fontosabb nekik Esteban Ocon megsegtse. A spanyol szlrnykot biztostott csapattrsnak, ami elg jl sikerlt ahhoz, hogy a vgsebessgek tabelljn az lre ugorjon, de nem volt elg ahhoz, hogy a Q3-ba juttassa a francit a kzepes gumin.
Alonso vgl relevns eredmny nlkl zrt, de ideredmnnyel, gy Russellt a krnek trlse miatt szerencsvel gy is megelzte a Williamst. A mezny vgnek sorrendje ezek alapjn gy alakult: 18. Vettel, 19. Alonso, 20. Russell.
Alonsnl a gyenge forma miatt cserltek
A bntetettek versenybl magt vgl kivon, de gy is pozcit nyer Alonso ekzben arrl beszlt, hogy csapata valamilyen oknl fogva ezen a htvgn nem tallja a szoksos formjt. „A legrosszabb hr, hogy nincs meg a tempnk most, egyik edzsen sem volt. Nem vagyunk versenykpesek, s r kell jnnnk, mirt.”
Hozztette, a motorcserjre is emiatt kerlt sor, nem mszaki hiba miatt. „Azrt cserltnk most, mert nem vagyunk versenykpesek ezen a htvgn. A megbzhatsg mg gy is j, nincsenek gondok” – magyarzta.
Marcin Budkowski gyvezet igazgat megerstette ezt, ugyanakkor hozztette: „Vilgos volt, hogy valamikor muszj lesz bntetst vllalnunk. Austin a legjobb helyszn erre.”
|