Hrek>> : Nem vertk nagy dobra, de mr 1 hnapja tvozott a Renault F1-es motorprogramjt vezet Rmi Taffin |
Nem vertk nagy dobra, de mr 1 hnapja tvozott a Renault F1-es motorprogramjt vezet Rmi Taffin
2021.08.10. 18:50
Az Alpine hivatalosan is megerstette, hogy „kzs megegyezssel” tvozott a csapattl Rmi Taffin, aki a francia alakulat Forma-1-es motorprogramjt vezette.
A francia mrnk 1999 ta dolgozott a Renault klnbz nven fut Forma-1-es programjaiban, karrierjnek elejn pedig olyan piltkkal is egytt dolgozott a versenycsapatban, mint Jenson Button vagy Fernando Alonso.
2009-ven Taffin lett a Renault Forma-1-es projektjnek els szm vezetje, majd 2016-ban, a gyri csapat visszatrsekor lett a motorrszleg technikai igazgatja.
Br a 2014-ben kezdd hibridra borzalmasan kezddtt a Renault szmra, azta szpen lassan jttek az eredmnyek is, 2020-ban az els dobogs helyezsek, idn pedig Esteban Ocon rvn az els futamgyzelem is sszejtt az azta az Alpine nevt felvev csapat szmra.
Taffin hirtelen tvozsa azrt is meglep, mivel a Renault ppen gzervel, egy vadij motorral kszl a 2022-es szezonra. Az Alpine egyik szvivje a Motorsport.com-nak megerstette, hogy Taffin mr jlius elejn, „kzs megegyezssel” tvozott a cgtl. A francia cg az informciink szerint nem kvlrl keres majd j technikai igazgatt, hanem a munkakreit a jelenlegi vezetsg kztt osztjk majd szt.
A jelenlegi Renault motor, ahogyan maga az aut is, mr a harmadik szezonjt teljesti szinte vltozatlan formban a Forma-1-ben: a koronavrus-jrvny miatt teljesen jra kellett szerveznie a fejlesztsi programjt a Renault-nak, hiszen az eredeti tervk az volt, hogy a 2021-ben rkez j genercis autt az j motor kr hzzk fel, a 2020-as vre pedig egyfajta tmenetknt tekintenek majd.
A szablyvltozsok elhalasztsa miatt azonban a Renault motorprogramja is csszott: Marcin Budkowski, az Alpine gyvezet igazgatja szerint nem tudtk volna befejezni a projektet a tavalyi ktelez gyrlelltsok miatt, gy knytelenek voltak a hossztv projektet szem eltt tartva beldozni a 2021-es szezont is.
„Ez egy 2019-es motor, nagyon, nagyon pici vltoztatsokkal, ezrt mi nem fejldtnk olyan temben, mint egyes rivlisaink” – mondta Budkowski. „Nem idelis a helyzetnk, knytelen voltunk elhalasztani az j motor bevezetst, amelynek a meghajtereje s az energiagazdlkodsa is jobb, olyan aprbb mdostsok mellett, amelyek gyorsabb tesznek az egyenesekben.”
„j a motor felptse is (a felttelezsek szerint tveszik a Mercedes-fle osztott-turbt), s egyb olyan vltoztatsok vannak rajta, amelyek orvosolhatjk a rivlisainkkal szembeni gyengesgeinket. Nem llt rendelkezsnkre annyi erforrs, hogy prhuzamosan dolgozhassunk egy 2021-es s egy 2022-es motoron is, gy gy dntttnk, hogy mindennel ernkkel a 2022-es motoron fogunk dolgozni.
„Szerintem helyes, de fjdalmas dntst hoztunk, hiszen ennek eredmnyeknt az idei vben visszacssztunk az ellenfeleinkhez kpest.”
|