Hrek>> : Alonso: Nagyjbl mindegyik 2022-es F1-es aut gy fog kinzni |
Alonso: Nagyjbl mindegyik 2022-es F1-es aut gy fog kinzni
2021.07.16. 12:23
H kpet festett a Forma–1 cstrtkn bemutatott 2022-es autja a jv vi masink kinzetrl. Fernando Alonso szerint nagyjbl mindegyik csapat autja ilyen lesz. Max Verstappen mgsem vonna prhuzamot az Indycarral.
Egy letnagysg 2022-es koncepciautt lltott ki a Forma–1 Silverstone-ban. Fehr-piros masinjuk csak egy modell, sosem fog versenyezni, azt a jvre letbe lp j aerodinamikai szablyok szerint alkottk meg, hogy szemlltessk, mi vr az F1-re az j idnyben.
A mostani F1-es aut csak a sorozat technikai csapatnak szablyrtelmezst mutatta be, s mondhatni, egy pillanatkpnek szmt, hiszen a csapatok ekzben mg hnapokon t dolgozhatnak az j konstrukci fejlesztsn, s egyedi tletekkel is elllhatnak.
![](https://m4sport.hu/wp-content/uploads/sites/10/2021/07/XPB_1097303_1200px.jpg)
A nagy szablyvltozsok idejn mindig krds, ki tall lyukakat a regulkban s ll el olyan megoldsokkal, amilyenekre sem a szablyalkotk, sem a rivlisok nem gondoltak. Az Alpine jv vi terveit ismer Fernando Alonso szerint a 2022-es elrsok annyira szigorak, hogy nem relis az F1 koncepciautjtl merben eltr kinzet gpeket vrni. St, a spanyol gy vli, mindegyik csapat jv vi autja nagyon fog hasonltani a most bemutatottra.
„A szablyok szigorak, nincs meg az a fajta szabadsg, ami a mltban megvolt. A klnbz csapatok nyilvn klnbz filozfit fognak kvetni. Nem fognak teljesen gy kinzni, mint amit most lthatunk, de a klnbsgeket inkbb csak a szakrt szemek fogjk szrevenni. Egy tlagember szmra szerintem nem lesz nagy eltrs a mostani authoz viszonytva”– bocstotta elre a ktszeres bajnok.
„Tudjuk, hogy hogyan fognak kinzni az autk, s ismerjk a szablyokat, ezrt nem hozott nagy meglepetst, amikor meglttuk a mostani autt. Remljk, hogy a sport jvje szebb lesz, szorosabb lesz a verseny, kzelebb kerlnek egymshoz az autk s a csapatok is, s tbben lesznek eslyesek a gyzelemre s a dobogra.”
Mivel az j autkkal a f cl, hogy knnyebb legyen kvetni egymst, s ne legyen nagy a leszorter-veszts a msik zavaros lgramlataiban, az FIA knytelen volt szigor korltok kz terelni a csapatokat, hogy az lland teljestmnyhajszols ne legyen rossz hatssal a vgeredmnyre. Az Alpine karosszrirt felels igazgatja, Pat Fry szerint az FIA nagyon odafigyelt a lehetsges kiskapukra s trkkzsekre, gy valban szklt a mozgsterk.
„Van pr elem, ami elg homlyos, aminl tbbflekppen is rtelmezheted a szablyokat, de a nagy rsznl neknk kell dolgoznunk a megfogalmazson. Pr dolog taln nem felel meg az FIA s a FOM eredeti szndknak, kicsit msok, mint az eredeti koncepcijuk, de nem gondolnm, hogy ttong lyukak lennnek. A mlthoz viszonytva elgg leszablyoztak mindent”– vlekedett a szakember, hozztve, a szablyok rtelmezse nehezebb is vlt, mint korbban. „vekkel ezeltt elolvastad ket, s megrtetted. Most elolvasod ket, majd egy rn keresztl tanulmnyozod a szmtgpes modellezst, aztn jra elolvasod a szablyokat. Sokkal bonyolultabb.”
A kritikusok szerint ppen ez teszi kevsb Forma–1-ess, s inkbb indycaross a 2022-es autt, s viszi kzelebb az amerikai egyenauts sorozathoz a kirlykategrit. Vannak, akik szerint a cstrtkn leleplezett j ngykerek is inkbb tnik Indycarnak, de Max Verstappen szerint nem jogos ez a kritika.
„Messze van ez az Indycartl. Rendben van. A kvetkez vekben kiderl, milyen irnyba megynk, mi megengedett s mi nem. Pillanatnyilag nincs okunk kritizlni. Vrjuk meg, hogyan alakul” – javasolta a bajnoki llovas.
Verstappent az sem zavarja, hogy a vrakozs szerint 2022-re msodperceket lassulhat a Forma–1. „Termszetesen mindig a lehet legjobb kridkre vgyunk, de pillanatnyilag egyszeren tl nehz elzni. Szval engem nem zavar, ha kt-hrom-ngy msodperccel lassabbak lesznk, de cserbe jobb lesz a verseny. Valamit valamirt. Vgs soron mi voltunk azok, akik azt mondtuk, ms autra van szksgnk, s az F1 erre a megoldsra jutott. Izgatottan vrom, hogy milyen lesz a versenyzs a kvetkez vben.”
|