Hrek>> : Alonso: Nem fair, hogy nem bnhdnek a piros zszlt okozk |
Alonso: Nem fair, hogy nem bnhdnek a piros zszlt okozk
2021.06.05. 21:18
Annak volt ksznhet a ngy piros zszl a bakui idmr edzsen Fernando Alonso szerint, hogy sok versenyz a kpessgeit meghalad mdon prblt vezetni.
Egszen rlt idmr edzsen van tl a Forma–1 meznye az Azeri Nagydjon. Mindhrom edzsrsz hozott piros zszls megszaktsokat, t baleset sszesen ngy knyszersznetet eredmnyezett. Ilyenre legutbb a 2016-os Magyar Nagydj ta nem volt plda.
Elsknt a Q1 elejn Lance Stroll csapta falnak az Aston Martinjt, aztn a nagyjbl 10 perces sznet utn Antonio Giovinazzi kvette t. Mindkettejkn a 15-s kanyar fogott ki. A Q2-ben Daniel Ricciardo csszott falba a McLarennel a 3-as kanyarban, a Q3-ban pedig pr msodperces klnbsggel egyms utn trt autt Cunoda Juki s a r figyel Carlos Sainz, ugyanazon a helyen.
A megszaktsoknak a hibtlanul vezetk dlutnjra is komoly hatsa volt. A Q2-ben tbben meg sem prblkozhattak a tovbbjutst r krrel, mivel nem maradt elg id arra, hogy jraindtsk az edzsrszt, a Q3-ban pedig a pole pozcirt vvk vgs sszecsapsa maradt el. A gyztes Charles Leclerc lila els szektor utn volt knytelen megszaktani a krt; Max Verstappen a csapata szerint hrom kanyar utn els helyet r rszidket autzott; de vesztett a helyzeten Valtteri Bottas is, aki gretes els szektora alapjn a Mercedes szerint akr a legjobb 5-be is bekerlhetett volna, de ehelyett be kell rnie a 10. rajtkockval.
Az eltte zr, de Lando Norris bntetse miatt vasrnap a 8. helyrl indul Fernando Alonso gy vli, a sok hiba annak volt ksznhet, hogy tbben tlbuzgan viszonyultak az idmrhz. Szerinte abszurd, hogy a hibzk tbb esetben ppen annak ksznheten zrtak kedvezbb pozcikban, hogy ellenfeleik a piros zszlk miatt nem tudtak javtani.
„Zrs volt, s nagyon nehz volt elkapni a ritmust, valamint felgyorsulni, de ezzel mindenki gy volt. Mi nem hoztuk ki az autban rejl potencilt, mivel valahnyszor fltettnk egy j szett gumit, nem hasznlhattuk.”
„Taln nem fair, hogy azok a versenyzk, akik tkztek, az autjuk megjavtsa utn ugyanabbl a pozcibl rajtolhatnak holnap.”
„Minden msik autnak a parc fermbe kell kerlnie, hozzjuk sem nylhatunk holnapig. Akkor mirt cserlhetnek alkatrszeket azok, akik a piros zszlt elidztk? Taln egy nap majd abban a helyzetben lesznk, hogy mi profitlunk ebbl a szablybl.
A piros zszls megszaktsok eredmnyre gyakorolt hatsa mr a Monaci nagydj idmrje utn is flmerlt problmaknt. Az FIA akkor elrulta, vizsglja az Indycarban alkalmazott szably bevezetsnek lehetsgt, mely kimondja, aki piros zszlt r balesetet okoz, elveszti a legjobb ideredmnyt.
Alonso kritizlta is a hibzkat. „Szerintem egy kicsit le kne higgadniuk, s kilencvennyolc szzalkon vezetnik egy utcai plyn, mivel ha tkzl s a mezny vgrl rajtolsz a versenyen, taln a lehetsgeid alatt maradsz. gy vlem, ma viszont sokan az autjuk s a kpessgeik hatra fltt vezettek…”
A spanyol ettl eltekintve elgedett volt az idmrjvel. Bahrein utn idn msodszor gyzte le a Q2-ben (taln ppen a piros zszl miatt…) bcsz Esteban Ocont, Alpine-jt pedig a monaci gyenglkeds utn igazn versenykpesnek rezte. „J az autnk, egsz htvgn az volt. Vgig, minden edzsen a legjobb tzben voltunk, otthonosan reztem magam. s itt lehet elzni, szval ha megvan a tempd, akkor vnod kell a gumikat. Ez holnap meghatroz szempont lesz. De magabiztosak vagyunk sok pontot szerezhetnk” – vlekedett a Bakuban elszr Q3-ba jut 2005-s s 2006-os vilgbajnok.
|