Hrek>> : Alonso: Mg mindig nem vettem fel teljesen a tempt |
Alonso: Mg mindig nem vettem fel teljesen a tempt
2021.05.06. 20:18
A portimai futamon mutatott remekls ellenre sem rzi mg szzszzalkosnak a formjt a spanyol. Az idmrs kszkdsre mg nem tallt magyarzatot, de hasznost dolgokat a WEC-bl s az IndyCarbl is.
Az Alpine volt a mlt htvgi Portugl Nagydj egyik pozitv meglepetse, Fernando Alonso az idmrn azonban mindssze a 13. lett. A vasrnapi versenyen viszont remek felzrkzst kveten a nyolcadik helyen intettk le, gy a Spanyol GP-t megelz cstrtki sajttjkoztatn – amelyen online formban a Formula.hu is jelen volt – neki is szegeztk a krdst, hogy a futamon ltott teljestmnyt ltva gy rzi-e, hogy vgre felvette-e a ritmust az F1-ba val visszatrse utn:
„Nem hiszem. Sajnos nha mg nem rzem magam szzszzalkosan ksznek” – ismerte el Alonso. „Egyrtelmen knyelmesebben rzem magam az autban, jobban rzem magam a csapattal is, jobban rtem azt is, hogyan mkdnek hosszabb tvon a gumik. j automatizmusokat kell bepteni, gy kezd minden egyre knnyebb vlni, de biztos vagyok benne, hogy vasrnap dlutnra mg jobb leszek itt Barcelonban, mint amilyennek most rzem magam. Ez egy termszetes fejlds.”
Arra a krdsre, hogy mi vltozott szombatrl vasrnapra, hogy akkort javult a teljestmnye az idmrrl a futamra, gy felelt a ktszeres F1-es vilgbajnok: „Semmi. Alapveten taln az egsz htvgn a szombati idmrn mutatott teljestmny volt egyedl az, ami nem volt elg j. Nincs vilgos vlaszunk arra a teljestmnyre, hiszen jk voltunk a szabadedzseken s a futamon is, csak az idmrn nem mentem jl. Prbljuk alaposabban kivizsglni ezt, fleg Barcelona s Monaco miatt, ahol kiemelten fontos a kvalifikci, gy j lenne, ha tiszta szombatunk lenne, s gy jobb rajthelyrl indulhatnnk.”
A kt v kihagys miatt Alonso 2018 ta elszr fog rajthoz llni hazai plyn, a barcelonai Circuit de Catalunyn – ennek termszetesen rl, azt viszont sajnlja, hogy kevs szurkol lesz a helysznen: „Mindig klnleges rzs, szmos j emlket hoz el. Mindig risi a tmogats a szurkolktl, akik sajnos most csak limitltan lehetnek jelen. Mindannyian remekl ismerjk ezt a plyt, hiszen hossz vek ta a naptr rsze s ltalban itt vannak a tli tesztek is. Idn ms a helyzet, hiszen Bahreinben volt a teszt, gy nem igazn tudjuk, hogyan fognak teljesteni ezek az autk itt Barcelonban. Kicsit szomor, hogy nem lesz olyan sok rajong, de remlem, j show-t tudunk produklni a tv-nzknek.”
Alonst arrl is faggattk, vannak-e olyan aprsgok, amelyeket az Endurance-vilgbajnoksgon vagy az Indy 500-on szerzett tapasztalataibl fel tud hasznlni most a Formula-1-ben: „Mindig vannak dolgok, amiket t lehet ltetni ms filozfij versenyszakgbl. Az v elejn is mondtam, hogy a WEC-ben s Daytonban az endurance-versenyzs sorn tapasztalt csapatmunkt hasznos volt tltetnem, sokkal kzelebbi a kapcsolatunk a csapattrsammal s a csapattal. Nagyobb az adatmegoszts s a csapatmunka, mint brmikor a karrierem sorn. Emellett piltaknt is vannak dolgok, amikkel ms kategrikban tallkozunk: az IndyCarban pldul ott vannak az jraindtsok, s mivel az utbbi vekben az F1-ben is egyre tbb a biztonsgi auts fzis, ez a tapasztalat is jl jhet.”
Vlasza vgn az Alonso mellett l honfitrsa, Carlos Sainz rkrdezett, hogy a Dakarrl, ahol a spanyol tavaly indult – s ahol Sainz apja hromszoros gyztes –, tud-e brmit hasznostani, mire a 40. letvt idn jliusban betlt versenyz nevetve azt mondta, hogy „nem sokat”, br az imolai esben hasonlan tll zemmdba kellett kapcsolnia, mivel a ltsi viszonyok arra emlkeztettek, mint amikor a sivatagban valakinek a homokfelhjben kellett vezetnie.
|