dvzllek! Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es s a WEC 1x-es spanyol vilgbajnokval, Fernando Alonsoval foglalkozik.
A hrek klnbz hrportlokrl szrmaznak, fel van tntetve, ami sajt fordts. Nzz szt, gyere mskor is!!!
Ajnlott bngsz: Mozzilla Firefox/ Google Chrome
2008-2022
(Budapest-2012. jlius 29.)
Esemnyek
Belga Nagydj-Spa-Francorchamps
Jlius 28-30
Krk szma: 44
Pntek
1. Edzs 13:30-14:30
Idmr 17:00-18:00
Szombat
Sprint idmr 12:00-12:44
Sprintverseny 16:30-
Vasrnap
Futam 15:00-
Fernando Alonso
A versenyz
a knyv megjelense
???
VB pontok
F1
Piltk
1.Max Verstappen 281 pont 2.SergioPerez 171 pont 3.Fernando Alonso 139 pont 4.LewisHamilton 133 pont 5.GeorgeRussell 90 pont 6.Carlos Sainz 87 pont 7.Charles Leclerc 80 pont 8. Lando Norris 60 pont 9.Lance Stroll 45 pont 10. Esteban Ocon 31 pont
Csapatok
1.Red Bull 452 pont 2.Mercedes 223 pont 3.Aston Martin 184 pont 4.Ferrari 167 pont 5. McLaren Mercedes 87 pont
Chat
A CHAT-BE NE REKLMOZZ, NE KRONKODJ S NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KRJ BANNER CSERT-MEGSZNT!
Hrek>> : Alonso esett-kelt, majd ismt sajt magt ostorozta visszatrse msodik futama utn
Alonso esett-kelt, majd ismt sajt magt ostorozta visszatrse msodik futama utn
2021.04.21. 17:32
Messze elmaradt a vrakozsoktl a Forma-1-be 39 vesen visszatr Fernando Alonso az Emilia Romagna Nagydjon. A ktszeres vilgbajnok tudja, hogy javulnia kell, s azt gri, a kvetkez futamon mr jobban fog teljesteni.
Fernando Alonso imolai teljestmnye jcskn elmaradt attl a szinttl, amit a ktszeres vilgbajnoktl eddigi plyafutsa sorn megszoktunk. Az idei szezonban sajt magt nem elszr kritizl, a Forma-1-be kt v kihagys utn visszatr spanyol pilta maga is elismerte ezt, s gretet tett arra, hogy a kvetkez futamon mr jobb lesz. A nehz krlmnyek kztt zajl Emilia Romagna Nagydj ugyanakkor gy is nagyon fontos lpcsfokot jelentett neki a tanulsban.
Alonso Imolban szmtalan hibt vtett a 63 krs futam sorn s vgl mg csapattrstl is kikapott, noha ebben alighanem a bahreini verseny utn ismt jelentkez mszaki problma is szerepet jtszott. Az idmrn mindssze a 15. rajtkockt szerezte meg, mikzben a Q2-ben kzel fl msodpercet kapott Esteban Ocontl, majd a futam vizes aszfalton zajl rszben is rengeteget kszkdtt.
Mr a bokszutcbl a rajtrcsra menet elkvette az els hibt, amikor a Tosa-kanyarban kicsszott s megronglta autja els szrnyt, magn a versenyen pedig jabb bakik kvetkeztek. Az els krben szerencssen megszta, hogy a Tamburello-siknban sszert Kimi Rikknennel, majd a Variante Altban tvgtatott a fves buktren, s a biztonsgi aut plyra kldsekor mr csak a 17. helyen haladt. Az jraindts utn a 10. krben a Villeneuve-siknt is tvgta, ami miatt Ocon s Sebastian Vettel is megelzte, majd a George Russell s Valtteri Bottas balesete miatt letbe lptetett Safety Car-fzis sorn megprdlt a Tamburellban.
Alonso a 10. krben megltogatta a Villeneuve-sikn buktertForrs: F1 TV
Ezzel egytt volt eslye a pontszerzsre (a megforgsakor a 12. helyen haladt, mr Ocon eltt), az j rajt utn elbb Cunoda Juki, majd Sergio Prez kicsszsval nyert is egy-egy helyet, ksbb pedig hiba elzte t meg a felzrkz Pierre Gasly, a fkhiba miatt extra killst beiktat Antonio Giovinazzi eltnt elle, gy maradt a 10. helyen. Megtartani azonban gy sem tudta azt a verseny vgig, Ocon ugyanis a 41. krben a DRS segtsgvel elment mellette. Alonso ezt utlag norml elzsnek titullta, a csapatrdibl azonban kiderl, hogy a verseny zr szakaszban az ERS meghibsodsval kszkdtt, azaz nem tlttt vissza megfelelen az energia-visszanyer rendszer. Noha vgl a 11. pozciban futott be, Rikknen bntetsvel egy pontot gy is szerzett.
Ez a verseny hromszoros tapasztalatot jelentett, mivel annyiszor vltoztak a krlmnyek s a tapadsi szint a futam sorn. Volt egy piros zszlnk, egy llrajtunk, egy grdlrajtunk, gyhogy rengeteg olyan dolgot tudtunk gyakorolni s tvenni, ami normlis esetben ngy-t versenyt venne ignybe. Most ezt egy futamba srtettk – nyilatkozta ksbb. – rlk annak, amiket tanultam. Elszr vezettem [a visszatrsem ta] vizes plyn, kztes krlmnyek kztt s szraz plyn gy, hogy csak egy vkony szraz v volt. Rengeteget dolgot lehet tanulni s elemezni ebbl a versenybl. sszehasonltva az els s az utols krt, a vgn 300%-kal voltam magabiztosabb az autban."
Alonso szerint mindez azonban „nem lehet kifogs arra, hogy mirt nem teljestettnk jl, hogy n mirt nem teljestettem jl. Nem szmt, hogy valaki csak nagyon kevs idt tltt el eddig az autban." A ktszeres vilgbajnok ugyanakkor nem volt meglepve attl, hogy egyelre nem tudja hozni a tle megszokott szintet, s gy rzi, ez mg idbe fog telni. „Pontosan erre szmtottam. A versenyen kzvetlenl Esteban mgtt vgeztem, Bahreinben kzvetlenl eltte voltam, amikor fel kellett adnom a versenyt. Nagyon jl teljest s mt kt ve a csapat tagja, mikzben n kt idmrn s egy futamon vagyok tl, mivel Bahreinben csak 30 krt mentem. Tbb-kevsb ott tartok, ahov vrtam magam. Persze az ember mindig tbbet akar s elrbb szeretne vgezni s magabiztosabb akar lenni az autban. Valsznleg Bahreinben s Imolban sem voltam magabiztos s Portimaban sem leszek teljesen az, mivel ez nem megy egyik naprl a msikra. Idbe telik, de azrt vagyok itt, hogy dolgozzak s javuljak, az ilyen versenyek pedig nagyon sokat segtenek, mert nagyon nehz krlmnyek kztt rezhettem r az autra, gy sokkal tbbet tanulhattam, mint egy norml versenyen."
Alonso teht tisztban van azzal, hogy egyelre tbbre van szksg tle, de nem pnikol, hanem leszegett fejjel dolgozik. „Sokszor vltottam mr csapatot s mg kategrit is, s mindig kellett id az alkalmazkodsra. Ez ugyanakkor soha nem volt kifogs s most sem lesz az. Jobbnak kell lennem, mert az elmlt htvgn nem voltam a megfelel szinten. Portimaban viszont mr azon leszek."