Hrek>> : Az Alpine megmagyarzza, gyflcsapat nlkl mg jobb is az let |
Az Alpine megmagyarzza, gyflcsapat nlkl mg jobb is az let
2021.03.06. 19:12
A McLaren tvozsval a Renault egy csapatra maradt a 2021-es Formula-1-es szezonra, de az Alpine vezetje szerint igazbl elny szmukra, hogy csak nmagukra kell koncentrlniuk.
A Formula-1-ben hagyomnyos llspont, hogy egy motorgyrt termkeit minl tbb csapat hasznlja, a tbb sszegyjttt adat rvn annl knnyebb lesz az adott gyrtnak megbirkzni a sport kihvsaival, orvosolni a felmerl problmkat s gyorstani a technika fejlesztst. A hibridkorszak kezdetvel ennek jelentsge mg jobban felrtkeldtt, hiszen a hajtslncok minden korbbinl sszetettebbekk vltak. Az elmlt vekben gy szinte presztzskrdss vlt, hogy melyik gyrtnak hny gyfele van – a kp pedig idnre kiss trendezdtt.
A Ferrarinak tovbbra is hrom (a gyri istll mellett a Haas s az Alfa Romeo) csapata van, a Hondnak kett (Red Bull s Alpha Tauri), a Mercedesnek viszont azltal, hogy a McLaren a Renault htrahagyva visszatrt hozzjuk, mr ngy, hiszen az Aston Martin s a Williams tovbbra is az technikjukat hasznlja. A Renault tnevezett gyri csapata, az Alpine gy egyedl maradt a francia erforrs hasznljaknt – a cg gyvezet igazgatja, Laurent Rossi szerint viszont az istll jelenlegi helyzete s cljai fnyben ez az idelis fellls a szmukra, hiszen senki ms ignyeit nem kell kielgtenik a sajtjukon kvl.
„Ltni kell, hogy az F1-es zletg termszete miatt ma a sajt csapatnak kell a kzppontban llnia. Noha egy partner nem rossz, de nem is nlklzhetetlen” – idzi Rossit a Motorsportweek. „Mivel mi egy mr korbban meglv csapatra ptkeznk, teljes autonmira, fggetlensgre van szksgnk, hogy minden ernkkel a sajt csapatunkra koncentrlhassunk. Fontos, hogy mi legynk azok, akik learatjk a munka gymlcst, gy most nem is keresnk partnercsapatot, de taln a jvben jl jn majd.”
J, azrt az elnyk mellett htrnyai is vannak ennek a teljes klnutassgnak, ismeri el Rossi, br ha belessuk magunkat a rszletekbe, akkor azrt kiderl, hogy valjban tl nagy a felesleges kockzata a partnercsapatok elltsnak – jut vgl mgis erre a megllaptsra az igazgat.
„A pozitvuma, hogy a motor fejlesztsnl csak arra kell figyelnnk, hogy az a mi autnkba a lehet legjobban illeszkedjen. s ez egy hatalmas pozitvum, hiszen nem terelik el a figyelmnket ms tevkenysgek, s tnyleg kihasznlhatjuk annak elnyeit, hogy gyri csapat vagyunk. A htrny az lehet, hogy romlanak egy kicsit a fejlesztsi lehetsgeink ahhoz kpest, mintha tbb csapat prhuzamosan hasznln a motorunkat. De ha brmilyen problmba tkznnk, akkor mris nem rn meg. Ha ugyanis a msik csapat elnyket reml a velnk val partnersgtl, s mi nem lennnk kpesek ezt megadni szmra, akkor folyamatosan nvelnnk kellene a munkamennyisget, ennek pedig nem kvnt hatsai lehetnek. sszessgben teht nagyon elgedettek vagyunk azzal, hogy csak nmagunkat ltjuk el” – fogalmazta meg nzeteit.
Az utbbi hetekben a Williams kapcsn merlt fel, hogy hamarosan akr visszatrhetnek a Renault-hoz, amelynek erforrsait legutbb 2013-ban hasznltk. Az is igaz viszont, hogy a motorfejlesztsek jv vtl kezdd befagyasztsval a kvetkez hrom vben cskken a partnercsapatokkal val adatgyjts fontossga.
|