Hrek>> : A Renault a Mercedest msoln a jv vi motorjval |
A Renault a Mercedest msoln a jv vi motorjval
2021.03.04. 17:21
A Renault jelenleg vizsglja annak a megoldsnak a lehetsgt, miszerint a Mercedeshez hasonlan k is elvlasztank egymstl a turbfeltltt s a kompresszort a motornl egy 2022-es nagyobb mdosts rszeknt.
A tavalyi vben a francia autgyrt gy dnttt, hogy a koronavrus miatt 2022-re halasztja j motorjnak bevezetst. Ez azt jelenti, hogy idnre csak egy feljavtott verzit hasznlnak, gy azonban tbb idejk van arra, hogy komolyabb vltoztatsokat is megfontoljanak a kvetkez szezonra.
Az egyik tlet, amelyet vizsglnak, az a Mercedes ltal megalkotott megolds tvtele lenne. A nmetek ugyanis mr a kezdetek ta (2014) gy hasznljk erforrsukat, hogy elvlasztjk egymstl a turbt s a kompresszort.
Ezek a bels gs motor kt oldaln helyezkednek el az esetkben, s egy sszekt tengely van kzttk, amely a V-alak blokkon bell fut vgig. A kialakts egyik nagy elnye a sokkal jobb csomagolsi lehetsgek, amelyek rvn jobb lesz a slyeloszts, s az aerodinamikra is pozitv hatssal van.
A Honda mg 2017-ben vette t ezt a megoldst egy nagyobb megjuls sorn, mikzben lltlag a Ferrari is ezt tervezi tenni 2022-re. A Renault pedig most megerstette, hogy k is vizsgljk az tlls lehetsgt.
Fernando Alonso Viryben tett ltogatsa kzben pedig kszltek fotk, melyeken mr az is megfigyelhet, hogy a francik a tesztpadon is kiprblhattk mr a vltoztatst. A Renault vezet motormrnke, Remi Taffin megerstette szerdn, hogy ez a koncepcivlts valban benne van a pakliban.
A lenti kpen az lthat, hogy a lgbeml csszerkezete (a fotn kiemelt rsz) a kompresszorhoz csatlakozik, amely jelen esetben a motor elejn helyezkedik el, ahelyett, hogy htul lenne, mint ahogyan az a jelenlegi Renault-motor esetben van.
![](https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/0rGWek52/s8/fernando-alonso-alpine-f1-team-1.jpg)
„Az egyszer vlasz az, hogy igen.” Amikor a Motorsport.com megkrte t, hogy tisztzza, valban van-e r esly, Taffin gy felelt: „Elindulhatunk azon az ton… Biztos vagyok abban, hogy lttak mr pr fott, szval nem fogok hazudni. Mrlegeljk.”
A csapat elmondsa szerint az idei motor olyan mdostsokat tartalmaz, amelyeket eredetileg mg 2020 sorn akartak bevetni, csak aztn befagyasztottk a dolgokat a jrvnyhelyzet miatt.
„Azokat a mdostsokat eszkzltk, amelyeket tavaly v kzepn akartunk, teht ez inkbb egy olyan fejlds, amelyet szezon kzepn akartunk elrni s nem a tl folyamn” – fedte fel Taffin, hogy idnre inkbb csak kisebb fejlesztsekkel kszltek az erforrs tern.
|