A Ferrari bemutatta a motorhangot egy felvétel segítségével, és Luca Marmorini, a motorrészleg vezetője a következőket mondta.
„Ne felejtsük el, hogy ez még csak a tesztpadon rögzített hangja az 1.6 literes motornak, és a turbó segít visszafogni a V6-os muzikalitását”- kezdte Marmorini. „Azt sem árt megjegyezni, hogy a felvétel, amit a prezentáción hallottak, a teljes hang mindössze 70 százalékát érte el, mivel bizonyos frekvenciák ki lettek vágva belőle”- hangsúlyozta. „Amint kikerül a laboratóriumból, ami egy kicsit süketszobára hasonlít, még teljesebb lesz a hangja”- jegyezte meg. Marmorini szerint a második elektromos motor alkalmazása adhatja a legnagyobb mozgásteret a gyártóknak: az amelyik a turbóhoz csatlakozik. „A csapatok fognak választani, hogy több energia visszanyerésére vagy a turbó hajtására használják fel.”
A motor kódjára is van magyarázat. A 056-ot a legutóbbi V8-as kapta, amit idén használtak. A 057 egy másik fejlesztésnek járt , amivel végül leálltak, köszönhetően a 2007-es „szabályfagyasztásnak”. A 058-at pedig az a négyhengeres viselte, melyet még a V6-osok helyett akart bevezetni az FIA, de végük a csapatok leszavazták. A /3 a harmadik evolúciós szintet jelöli.
A turbófeltöltő a motor hátulján kapott helyet, a KERS a váltó bal oldalához csatlakozik, míg a nagy akkumulátor a motor elején van.