Alain Prost: Hm. Túl korai lenne megmondanunk azt, hogy ez így lesz, vagy sem. De egy biztos, ők hárman komoly erőt képviselnek. Nagyon érdekesnek ígérkezik az idei szezon. A legutóbbi versenyen például a Ferrari uralkodott. Nem kérdés, hogy ők voltak a legjobbak. Alonso volt a legagresszívabb és legkövetkezetesebb a versenyen. De nem mondanám azt, hogy ő lenne az első számú kedvenc a bajnoki címet illetően.
Akkor kik a legjobbak?
A.P: Nyilvánvaló, hogy ők hárman nagy tehetségek. Különböző személyiségekről és stílusokról beszélünk. Räikkönen, Alonso és Vettel is más-más stílust képvisel. Alonso például a többiekkel ellentétben minden versenyhelyzetből képes célba érni, addig Vettel nagyon elszánt és a fiatalokra jellemző arrogancia jellemzi. Räikkönen szintén rendkívül konstans. De ne feledkezzünk meg Hamiltonról sem. Talán a saját generációjának legjobbjáról beszélünk. Hamilton egy nagyszerű versenyző és szinte csak jókat tudok róla mondani.
A Red Bull és a Ferrari rendelkezik azokkal az erőforrássokkal, melyek biztosítják az autó állandó fejlődését. És a Lotus?
A.P: A Lotusnál ez kérdéses lehet. Nagyon nehéz egy versenyképes autót megépíteni, de talán még ennél is nehezebb taratani a tempót a fejlesztési versenyben. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy 2014-től új szabályok lépnek érvénybe. A motorok is nagyon mások lesznek, mint amiket manapság használnak. Ez sok munkát igényel a csapaton belül. Rendkívül nehéz úgy autót tervezned és fejlesztened, miközben zajlik az aktuális bajnokság.
Vettel és Webber viszonya a Red Bullnál…
A.P: Ez olyasvalami, amit nagyon nehéz stabilan kezelni. Vannak aggodalmak emiatt a Red Bullnál. A dolgok azonban nem olyan egyértelműek, mint azt gondoljuk. Úgy érezhetjük, hogy Vettel a kivételezett versenyző, de nincs meghatározva az, hogy első, vagy második számú pilótáról beszélünk. Erre is jó példa volt az, amit Malajziában láthattunk, amikor Vettel nem követte a csapat utasítását. Fontos, hogy a Red Bull kordában tudja tartani a versenyzőit.
Minden fejben dől el…
A.P: Véleményem szerint 80%-ban számít az, hogy mennyire vagy ott fejben, ha a teljesítményről beszélünk. Szükségünk van arra, hogy a személyzet kézben tartsa a dolgokat. Tudom, hogy miről beszélek, hiszen korábban már tapasztaltam hasonlót. A McLarennél is érdekes volt a helyzet, addig a Ferrarinál egyértelműen hátrányt jelentett, amikor is a csapat nem oldotta meg ezt a kérdést Nigel Mansell és köztem. El is vesztettem a bajnokságot abban az évben. Ha fejben ott vagy, akkor képes vagy ellenállni a nyomásnak és hatékonyabb is dolgozol.
Grosjean most valami hasonlót élhet meg a Lotusnál Räikkönen mellett.
A.P: A gond az, hogy Räikkönen az időmérőkön és a versenyeken is uralkodó szerepet tölt be a Lotusnál. És amikor egy versenyző erősebb a másiknál, a csapat egy kicsivel jobban kezd el törődni a gyorsabb pilótával. Csak meg kell nézni Romaint a hivatalos sajtótájékoztatók alkalmával. Látszik rajta, hogy önbizalomhiánnyal küzd. Räikkönen árnyékában csak nehezen tud jól teljesíteni. Nehéz helyzetben van, és a nyomás is más, mivel tavaly volt pár balesete. Talán kicsit fél az újabb ütközésektől. És hogy fejben gyengült-e? Erre a kérdésre csak ő tud válaszolni.
Bianchi, a Marussia francia újonca…
A.P: Rendkívül erős teljesítményt nyújt. Szépen halad előre a karrierje, de óvatosnak kell lennie. A Marussia nem a legjobb autó.