Hamiltoné a pole Kínában
2013.04.13. 09:55
Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a Kínai Nagydíj időmérő edzésén, ezzel a tavalyi futam után a Mercedes ismét az első kockába kvalifikált a pályán. Mögötte Kimi Räikkönen és Fernando Alonso végzett.
A Q1 kezdetekor senki nem akart elsőként a pályára lépni, így több mint nyolc percet kellett várni, amíg az első versenyző Jules Bianchi képében kihajtott, elindítva ezzel a rohamot. A többség azonnal a lágy gumikon hajtott ki, hiszen rendkívül gyors kopásuk miatt az élcsapatok sem akarják azt a futam első etapja után többször használni. Az erősorrend így hamar kirajzolódott, sokaknak egyetlen gyorskör elég volt ahhoz, hogy kényelmesen kvalifikálja magát a Q2-re. A leggyorsabb időt ekkor Lewis Hamilton érte el csapattársa, Nico Rosberg előtt, akinek autójában a Mercedes szerelői még időben kijavították a délelőtti szabadedzésen keletkezett hidraulikai hibát.
A kiesőhelyeken nem történt különösebb meglepetés. A két kiscsapat négy versenyzője mellett Valtteri Bottas és Esteban Gutiérrez nem folytathatta a küzdelmet, így érdekes módon a szezon mind az öt újonca az utolsó hat helyezett között volt. Jules Bianchi ezúttal is a sereghajtók legjobbja volt, a Marussia pedig ismét mindkét autóval megelőzte a Caterhamet.
A Q2 ismét a Mercedes fölényét hozta. Hamilton 1:35,0-val ekkor a hétvége legjobb idejét futotta, mögötte pedig Vettel és Rosberg végzett.
Hét perccel a leintés előtt Mark Webber kénytelen volt leparkolni az autóját a hosszú egyenest követő hajtűkanyarban, miután a probléma merült fel az üzemanyagnyomással a Red Bullban. Az ausztrál szerencséjére ezt megelőzően már futott egy mért kört, amivel akkor még a legjobb tízben volt, végül azonban szinte mindenki felülmúlta az idejét, így a 14. helyre csúszott.
Az időmérő második szakaszában kiesett Paul di Resta, Sergio Pérez, Adrian Sutil, Mark Webber, Pastor Maldonado és Jean-Éric Vergne. A mezőny másik ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo is meglepetést okozott, ő viszont pozitívat, hiszen a 9. legjobb idővel be tudott kerülni a Q3-ba, első alkalommal a tavalyi Bahreini Nagydíj óta.
Mivel mindenki elhasznált már két szett lágy gumit, csak egy maradt számukra a hajrára, így a Q3 szintén csendesen kezdődött, és csak két perccel a leintés előtt érkeztek az első autók a pályára. Vettel különös taktikát választva a közepes keverékekkel hajtott ki, ezzel hamar kivonva magát a pole pozícióért zajló harcból.
A rajtfelállásról így mindenki számára egyetlen kör döntött, ez pedig Lewis Hamiltonnak sikerült a legjobban. A brit 1:34,484-es idővel nyert, három tizedet adva Kimi Räikkönennek, aki így a második helyről, visszatérése óta a legjobb pozícióból fogja várni a holnapi futamot. A második sorban Fernando Alonso és Nico Rosberg állnak majd egymás mellett, mögöttük pedig Massa, Grosjean, Ricciardo és Button végeztek. Vettel végül nem is futott mért kört, így ő a 9. helyről fog startolni, a hasonlóan taktikázó Nico Hülkenberg mellől.
A Kínai Nagydíj holnap reggel 9 órakor fog startolni.
Végeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
1. |
1:35.793 |
|
|
1. |
1:35.078 |
|
|
1. |
1:34.484 |
|
2. |
K. Räikkönen |
LOT |
0 |
12. |
1:37.046 |
|
|
6. |
1:35.659 |
|
|
2. |
1:34.761 |
|
3. |
F. Alonso |
FER |
0 |
5. |
1:36.253 |
|
|
2. |
1:35.148 |
|
|
3. |
1:34.788 |
|
4. |
N. Rosberg |
MGP |
0 |
2. |
1:35.959 |
|
|
5. |
1:35.537 |
|
|
4. |
1:34.861 |
|
5. |
F. Massa |
FER |
0 |
3. |
1:35.972 |
|
|
4. |
1:35.403 |
|
|
5. |
1:34.933 |
|
6. |
R. Grosjean |
LOT |
0 |
8. |
1:36.929 |
|
|
8. |
1:36.065 |
|
|
6. |
1:35.364 |
|
7. |
D. Ricciardo |
STR |
0 |
11. |
1:36.993 |
|
|
9. |
1:36.258 |
|
|
7. |
1:35.998 |
|
8. |
J. Button |
MCL |
0 |
7. |
1:36.667 |
|
|
7. |
1:35.784 |
|
|
8. |
2:05.673 |
|
9. |
S. Vettel |
RED |
0 |
6. |
1:36.537 |
|
|
3. |
1:35.343 |
|
|
9. |
|
|
10. |
N. Hülkenberg |
SAU |
0 |
10. |
1:36.985 |
|
|
10. |
1:36.261 |
|
|
10. |
|
|
11. |
P. di Resta |
FOR |
0 |
15. |
1:37.478 |
|
|
11. |
1:36.287 |
|
|
|
|
|
12. |
S. Pérez |
MCL |
0 |
9. |
1:36.952 |
|
|
12. |
1:36.314 |
|
|
|
|
|
13. |
A. Sutil |
FOR |
0 |
14. |
1:37.349 |
|
|
13. |
1:36.405 |
|
|
|
|
|
14. |
M. Webber |
RED |
0 |
4. |
1:36.148 |
|
|
14. |
1:36.679 |
|
|
|
|
|
15. |
P. Maldonado |
WIL |
0 |
13. |
1:37.281 |
|
|
15. |
1:37.139 |
|
|
|
|
|
16. |
J. Vergne |
STR |
0 |
16. |
1:37.508 |
|
|
16. |
1:37.199 |
|
|
|
|
|
17. |
V. Bottas |
WIL |
0 |
17. |
1:37.769 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
J. Bianchi |
MAR |
0 |
18. |
1:37.780 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
E. Gutiérrez |
SAU |
0 |
19. |
1:37.990 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
M. Chilton |
MAR |
0 |
20. |
1:39.537 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
C. Pic |
CAT |
0 |
21. |
1:39.614 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
G. van der Garde |
CAT |
0 |
22. |
1:39.660 |
|
|
|
|