Hírek>> : 2014-ben négy szezon előtti teszt lesz a Forma-1-ben? |
2014-ben négy szezon előtti teszt lesz a Forma-1-ben?
2013.04.04. 18:22
Minden jel arra mutat, hogy a csapatok 2014-ben többet tesztelhetnek az aktuális idény előtt, mely elsősorban az új 1,6 literes V6-os turbómotoroknak lesz köszönhető.
A Forma-1 mezőnye az elmúlt évekhez hasonlóan idén is Spanyolországban gurult pályára a téli tesztek alkalmával. A csapatok Jerezben és Barcelonában lendülhettek akcióba az új autójukkal. Az időjárás azonban nem volt igazán kegyes a mezőnnyel, ami miatt a csapatok sokat panaszkodtak.
Egyelőre nem tudni, hogy 2014-ben milyen változások várhatóak a helyszíneket illetően, de a vezetők már megkezdték erről az egyeztetéseket, és úgy néz ki, hogy Európán kívül, talán Bahreinben, vagy Abu Dhabiban lehetnek a következő tesztek. Ez természetesen nagyobb költségeket fog jelenteni a Forma-1-ben.
A témához kapcsolódván a csapatok közül sokan egy plusz tesztet kezdeményeznek, miután 2014-től új motorszabályok lépnek érvénybe. A jelenleg érvényben lévő tesztkorlátozások nem engedik meg azt, hogy a versenyek között teszteljenek a csapatok, így gyakorlatilag csak a téli időszakban, közvetlen az új idény előtt gurulhatnak pályára és tesztelhetik az „újdonságaikat.”
A brit Autosport hasábjain Rob White, a Renault Sport F1 helyettes vezérigazgatója elmondta, hogy támogatják az ötletet és minden valószínűség szerint nem három, hanem négy szezon előtti tesztet fogunk látni 2014-ben. Az aktuális fejlesztések miatt és a szabályok véglegesítése előtt nem lenne ideális idén pályára gurulni a V6-os motorokkal, így azokat csak 2014 elején tesztelhetnék a csapatok.
White elmondta, a menetrend rendkívül összetett és nem engedi meg azt, hogy mindezt megvalósítsák.
„Vegyük példaként az októberi hónapot. Ebben az esetben már szeptemberben el kellene készülnöd a motorokkal.” – mondta White, aki hozzátette, ezen motorok összeszerelése rendkívül nagy precizitást igényel, mely különböző specifikációkat tartalmaz, amik nem teszik lehetővé az idő előtti tesztelést.
A legfontosabb kérdést pedig az jelenti, hogy több összetevő megtervezése még csak meg sem történt, köszönhetően annak, hogy a szabályokat továbbra sem véglegesítették.
A Renault nagy kihívásra számít, miután több csapatnak is motort szállít a sportban, de a franciák úgy érzik, meg fognak birkózni a kérdéssel, még akkor is, ha megvan annak a kockázata, hogy az új V6-os erőforrások eleinte nem feltétlen fognak tökéletesen működni. A Renault minden szükséges adatot meg fog osztani a partnereivel, és azok is segíteni fogják egymást, mivel létfontosságú, hogy az erőforrások jól működjenek.
|