„A Lotust, a Mercedest, és a Red Bullt sem kérték arra, hogy módosítsa a splittert. Szóval mindenki nyugodjon meg!”- írták a Twitteren.
Az FIA egyik technikai delegáltja nemrég megerősítette, hogy valóban alaptalanok voltak a feltételezések: „Ez abszolút hamis”- mondta a szakember a Motorsport-Totalnak.
A rugalmas splitter előnyt jelentene, mivel ezzel tovább lehet süllyeszteni a gép elejét, mindezt anélkül, hogy a padlólemez súrolná az aszfaltot. Ezzel kisebb lenne a távolság az első szárny és az aszfalt között, ami aerodinamikai előnyt eredményezne. A Red Bull mindezt a sokat vitatott, majd később betiltott rugalmas első szárnnyal oldotta meg, melynek véglapjai egy bizonyos tempó mellett lesüllyedtek, és javították az aerodinamikai hatékonyságot. A flexibilis splitter a diffúzor környékére is jótékony hatással bír: a Red Bulléhoz hasonló padlólemez alkalmazása mellett meg lehet emelni a gép hátulját, és ezzel fokozni lehet a szívóhatást a diffúzornál.