A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem hajlandó változtatni ezen, ám a 2014-ben bevezetésre kerülő új motorszabályokkal némiképp átalakulhat a kép és talán a Ferrari is előrébb kerülhet. Maranellóban csak szeptemberre készül el a csapat új szélcsatornája, miközben a szimulátoros technológiája évekkel a McLaren mögött jár, mely ezen a területen a legjobbnak számít. Ezt Pedro de la Rosa, a McLaren ex-tesztpilótája erősítette meg, aki jelenleg a Ferrari alkalmazásában áll.
Stefano Domenicali csapatfőnök ezúttal a német Welt am Sonntag lapnak nyilatkozott a kérdésről, és fejezte ki aggodalmát ezzel kapcsolatban.
„A Ferrari arra törekszik, hogy megtalálja a megfelelő utat a Forma-1 és az utcai autók között, de ez jelenleg nem lehetséges, miután az aerodinamika túl nagy szerepet játszik a sportban. Az olyan rendszerek területén nincs gond, mint a KERS, amit nagyon is jól integrálni tudtunk a sportunkban. Teszteltük a rendszert és azt például sikeresen használni tudjuk a „La Ferrari” sportkocsinkban.”
„Az autóink azonban nem repülőgépek. Úgy vélem, hogy ezekkel a szárnyakkal túl messzire mentünk. Nézzük meg csak az autókat ezekkel az apró szárnyakkal és kiegészítőkkel. Mindenhol ilyen kis kiegészítőket láthatunk rajtuk.”
Domenicali most azt kezdeményezi, hogy a jövőt illetően sokkal inkább olyan szabályokat fektessenek le, melyek támogatják az autógyártókat a piacon, miután a jelenlegi Forma-1-nek nem sok köze van ehhez területhez.