A lap szerint az sem lehet véletlen, hogy az Ausztrál Nagydíjon győztes autót (E21), és a Malajziában első négy helyen végző duót (Red Bull és Mercedes) vetették vizsgálat alá. Charlie Whiting és Jo Bauer figyelmeztette a csapatokat, hogy az alkatrészek szabálytalanok, és a következő versenyre módosítani kell őket, ha rajthoz kívánnak állni. Az FIA egyben arra is felhívta a figyelmet, hogy szabálytalan autókkal mentek Malajziában, így mindenképp orvosolni kell a dolgot, ha nem akarják, hogy Sanghajban diszkvalifikálják őket.
A probléma, hogy a túlságosan hajlékony „nyúlvány” reagált az eltérő légnyomásra és terhelésre, így javította az autók aerodinamikai hatékonyságát, és hatással voltak a diffúzor irányába haladó áramlatokra is. A flexibilis alkatrész ráadásul máshogy viselkedett a pálya különböző pontjain, mintegy hozzáigazodva a körülményekhez.