Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Egymásnak feszül Alonso és Massa - Stílustanulmány

Egymásnak feszül Alonso és Massa - Stílustanulmány

  2013.03.27. 13:36

Szabó Balázs - Noha Fernando Alonso a Ferrarinál töltött eddigi három éve során az időmérő edzéseken is rendszeresen maga mögé utasította csapattársát, Felipe Massát, az utóbbi négy időmérő edzésen a spanyol kétségbeesetten küzdött az erősorrend fenntartásáért. Vajon mi rejlik a trendfordulat mögött?


Felipe Massa egykörös tempóját nem lehet megkérdőjelezni, legalábbis nem a kedvenc pályáin és nem akkor, amikor az autó viselkedése a kezére játszik. Első Ferrarinál töltött évében is könnyű szerrel vette fel a küzdelmet akkori csapattársa, Michael Schumacher ellen a kvalifikációkon Japánban, Bahreinben, Brazíliában és Törökországban. A következő két és fél évben, amikor Kimi Räikkönen mellett szállt harcba, 12 első rajtkockát volt képes begyűjteni, míg finn csapattársa, akit 2005-ben sokan a világ leggyorsabb pilótája címmel illettek, mindössze hármat.

Felipe következetlen teljesítménye után az utóbbi négy időmérő edzésen maga mögé utasította Fernandót, amely egyértelműen jelzi, hogy autójának karakterisztikája versenyzési stílusának erősségeit domborítja ki. Ugyanakkor idén más okok is mutatkoznak arra, hogy Fernando kevésbé magabiztos az időmérőkön.

Az elmúlt négy év Ferrarijai közül kétségtelen, hogy az F138 alapjai a legerősebbek, ugyanakkor két versenyhétvége után kikristályosodott, hogy kanyarközepi stabilitása és a trakciója hagy némi kívánnivalót maga után. Ezek a problémák leginkább a 120 foknál nagyobb kanyarszögű kanyaroknál válnak intenzívvé, melyeket heves fékezés előz meg. Malajziában a leginkább az utolsó kanyar állította nagy kihívás elé a Ferrari pilótáit. A kanyar csúcspontját megelőző tizedmásodpercekben és az azt követő kigyorsítás első két másodpercében tűnt a legsebezhetőbbnek az autó. A féktáv legvégén a kormány elfordításakor ki akar lépni az autó hátulja a pilóta alól, mely problémát még inkább fokoz az ezt követő másodpercekben a hátsó kerekek kipörgése. Fernando különösen szenvedni látszik ettől a problémától, egész hétvégén arra próbált játszani, hogy kisebb kanyarszöget használ, ezáltal azonban jobban terhelte az autó hátulját. Felipe jóval szögletesebben vette be az utolsó kanyart, lecsúsztatta a Ferrarit az ideális bemeneti sávról, és egy határozott, ultra-agresszív kormányszög váltással terelte rá a kanyarkijáratra, ezzel a terhelést a kocsi hátsó tengelyéről az elsőre vezetve át.

Visszatekintve Fernando Alonso Renault-nál töltött éveire, éppen ez a kanyarvételi technika volt eszköztárának része, ahogyan most Felipe tereli az autóját. A spanyol azonban a pálya más szakaszain is visszafogottan vezeti a Ferrarit, a 12-13-as, padlógázzal teljesített kombinációban is többször megingott és az intenzív irányváltásnál többször is jobban kiterelte a rázókőre az F138-at, mint amennyire arra szükség lett volna. Fernando láthatóan egyelőre nem bízik az autójában, folyamatos ellenkormányzásra kényszerül annak érdekében, hogy stabilizálja a kocsi hátulját.

Hasonló problémával Sebastian Vettel küzdött még a tavalyi esztendő első versenyein, igaz, ő a féktáv közepétől kezdődően érezte magát kényelmetlenül. Nála a legszembetűnőbben ez Kínában jelentkezett, ahol még az időmérő edzés harmadik etapjába sem tudott bejutni. A leginkább a hátsó egyenes féktávján szenvedett - több ízben is a kormány elforgatása után hirtelen újra kiegyenesítette azt, késleltetve ezzel az elfordulást, amikor érezte, hogy a hátsó tapadás hiánya miatt az autó hátulja ki akart lépni alóla.

Visszatérve a Ferrarira.  Mivel versenykörülmények között nem használják maximálisan a gumik által nyújtott tapadást, hosszabban fékeznek, kisebb gázinputtal hagyják el a kanyarok kijáratát, sőt, ha drámaian óvni akarják az abroncsokat, akkor még rövidet is váltanak. Fernando problémája hirtelen megszűnik versenykörülmények között.

Egyértelmű a Ferrari problémája: nem épül fel a leszorítóerő alacsony légsebesség mellett. Mivel az autó egyensúlya a közepes és gyors kanyarokban kielégítő (ami egyértelműen a kipufogó gázok hatékony használatnak is köszönhető), nem csillapíthatják a gondokat azáltal, hogy extra leszorítóerőt adnak a kocsi hátuljára, például a hátsó szárny meredekebbre állításával. A legegyszerűbb megoldás az lenne, ha köztes gázokat használnának, amely éppen az F138 számára kritikus részeken (amikor nincs vagy nagyon alacsony a gázadás) emelné a kocsi hátuljának tapadását. Ugyanakkor ezt a szabályok tiltják és csak a 2012 első négy futamán használt motorvezérlés egyikét engedik használni.

Írta: Szabó Balázs

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?