Hírek>> : Számadás a Maláj Nagydíjról |
Számadás a Maláj Nagydíjról
2013.03.26. 20:25
Ahogy Melbourne-ben, úgy Sepangban sem úszta meg a mezőny eső nélkül az időmérőt, azonban míg a szezon első futamán a Q1 és a Q2, úgy most csak a Q3 zajlott vizes pályán. (Érdekes, hogy Nico Rosberg mindkét alkalommal úgy érezte, pole-t szerezhetett volna, ha nem változnak a körülmények az utolsó szakaszra.) Mindezzel együtt azonban elmondható, hogy a legutóbbi három időmérő edzésen közbeszólt az eső, hiszen a tavalyi Brazil Nagydíj kvalifikációját is intermediate gumikon kezdte meg a mezőny.
Alonso 200. versenye?
A hétvégén a Ferrarinál lelkesen ünnepelték Fernando Alonso 200. nagydíjrészvételét. Mark Webber pontosan ugyanennyinél jár, a Red Bullnál mégsem tartottak hasonló megemlékezést (akkor sem, amikor még jóban voltak egymással a felek). Ennek oka az lehet, hogy noha mindkét pilóta kétszázadszor vett részt versenyhétvégén, Alonso és Webber is csak 198. futamán rajtolt el most Sepangban. Mindketten hiányoztak a 2005-ös USA Nagydíj rajtrácsáról az emlékezetes gumibotrány miatt, emellett pedig még egy-egy kihagyásuk volt első szezonjukban a Minardival.
Talán Webber esetét könnyebb elmagyarázni. Az ausztrál a 2002-es Spanyol Nagydíjon nem állt rajthoz, miután a faenzai kiscsapat biztonsági okokból mindkét pilótájának visszavonulót fújt, hiszen az autók hátsó vezetőszárnya többször is problémát okozott, illetve leszakadt a hétvégén.
Alonso a 2001-es Belga Nagydíj rajtlistáján nem szerepel, annak ellenére, hogy a spanyol nagyon is részt vett a futamon - igaz, ott váltóhiba miatt pár perc alatt kiesett. Eddie Irvine és Luciano Burti balesete miatt azonban néhány kör elteltével piros zászlóval leintették a futamot, és az akkori furcsa szabály miatt később azt 36 körre indították újra, a korábbi eseményeket meg nem történtté téve. Az új rajtnál a spanyol már nem volt ott - így pedig a hivatalos eredménylistán sem.
A betű szerint értelmezett statisztika szerint így Webber és Alonso 200. futama is Bahreinben lesz majd.
Massa feltámadása
Felipe Massa az első sorban állva várhatta a rajtot, ami már három éve nem esett meg vele. Legutóbb a 2010-es szezonnyitó Bahreini Nagydíjon kvalifikált a második helyre - akkor is Sebastian Vettel és Fernando Alonso közé, Lewis Hamilton pedig ott is ugyanígy negyedik volt.
A brazil pilóta mindeközben olyan tettet vitt véghez, amire korábban csak ketten voltak képesek: csapattársként négy egymást követő időmérő edzésen legyőzte Alonsót. A sorozat még a tavalyi USA Nagydíjon kezdődött, ahol ugyan végül a bajnoki esélyes spanyol mögé parancsolta a csapat a szimulált „váltócserével”. Hamilton a 2007-es Kanadai és Brit Nagydíj között rajtolt négyszer Alonso elől, míg a Renault-nál Jarno Trulli először 2003-ban, majd pedig 2004-ben is véghezvitte ezt a tettet.
Massa a pontversenyben is három év után először áll kétszeres bajnok csapattársa előtt. 2010-ben éppen a Maláj Nagydíj után foglalt el előkelőbb helyet a brazil kettőjük közül, és az volt a máig utolsó alkalom, amikor vezette is a tabellát.
Persze Massa ezen sikereihez részben az is hozzájárult, hogy Alonso nem ért célba a hétvégén. A spanyol egy ideje különösen ragaszkodik bizonyos eredményekhez. A tavalyi spái futam óta eltelt 11 versenynek összesen háromféle végkimenetele volt számára: 2. lett, 3, lett vagy kiesett. Három kiesésekor egyszer sem teljesített egy körnél többet, és mindig a pálya 1-es kanyarjában érte őt a vég.
A brazilé lett viszont az a dicsőség is, hogy teljesíthette az 500 000. versenykilométert a Ferrari Forma-1-es csapata számára. Természetesen a maranellóiak állnak a teljes F1-es távot összesítő lista élén, hiszen ők már a kezdetek, azaz 1950 óta szerepelnek a sportban. Mögöttük a McLaren jelentős lemaradásban van a maga 364 503 kilométerével.
A Red Bull menetelése
Sebastian Vettel akármilyen vitatott körülmények között is, de 27. futamgyőzelmét aratta a hétvégén, ezzel beérte a tabella 6. helyén álló Jackie Stewartot. Mindketten háromszoros bajnokok, de más szempontból is közel áll egymáshoz teljesítményük: míg Vettel 103 futam alatt érte el ezt a számot, Stewartnak néggyel kevesebb, 99 alatt sikerült. Csak Schumacher, Prost, Senna, Mansell és Alonso állnak előttük győzelmek tekintetében az örökranglistán.
A Red Bull is jelentős mérföldkőhöz érkezett a 35. diadallal. Utolérték a Renault-t és a Brabhamet, s az 5. helyen osztoznak a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Lotus mögött.
A csapat egyúttal 13. kettős győzelmét szerezte, s így az utolsó hét kettős siker a Red Bull nevéhez fűződik. A 2010-es Német Nagydíjon volt legutóbb másik csapat képes ilyen száz százalékos teljesítményre. Akkor egy szintén vitatott előzést követően Alonso vezette a Ferrari elsöprő diadalát.
A Mercedes legjobb futama
Lewis Hamilton pályafutása 50. dobogós helyét szerezte, és ehhez csak két versenyt kellett várnia új csapatával. Ő a második brit versenyző, aki felállhatott a pódiumra a Mercedes gyári alakulatával. Még az istálló első reinkarnációjával, 1955-ben Stirling Mossnak sikerült ezt elérnie háromszor is, amiből az egyik a hazai pályán aratott győzelme volt.
Hamilton 3. és Rosberg 4. helye révén a német márka 27 egységgel lett gazdagabb Malajziában. Ilyen sok pontot még nem szereztek egy futam alatt 2010-es visszatérésük óta. Rosberg tavalyi győzelmekor is csak 25-öt zsebeltek be, hiszen a másik autóval Michael Schumacher nem ért célba.
Oh, és ha létezne pontos mérőszám a boldogság meghatározására, bizonyára megkapnánk, hogy a 2013-as Maláj Nagydíj szolgáltatta a Forma-1 történetének legszomorúbb dobogósait.
|