„Egyértelmű, hogy utólagos bölcsességgel a verseny végén már elmondhatjuk, felesleges kockázatot vállaltunk”- mondta a csapatfőnök.
„De a párbeszédek, melyek abban a pillanatban zajlottak – például a mérnökök között a pitwallon -, azt a célt szolgálták, hogy mindent megértsünk. Az, hogy behívjuk, teljesen elrontotta volna a versenyt, mivel sajnos abban a szakaszban a mezőny végére került volna, ami azt jelenti, hogy mindennek vége. Akkor úgy tűnt, hogy az autó még mindig remekül bírja, és ha képes lett volna még a pályán maradni pár kör erejéig, és közben a pálya szárad fel, akkor sokat nyer vele. Szóval folyt a tanácskozás a mérnökök között, de az is biztos: ez egy olyan kockázat volt, melyet nem kellett volna vállalni”- állapította meg a szakember.
„Különösen akkor, ha figyelembe vesszük azoknak a pontoknak a fontosságát. Nem fér hozzá kétség, hogy mindez nagyon sajnálatos, de előre tekintünk.”
„Szerintem remekül zárhattuk volna a versenyt, és határozottan elérhettük volna a céljainkat. Felipe remek versenyt ment, aki a legtöbbet az első körökben vesztette az élmenőkkel szemben. Miközben a pálya száradt fel és intermediate-eken volt kint, a gumik szemcsésedtek, és semmit sem tehettünk annak érdekében, hogy kezeljük az autót. Itt veszített el mindent, mert később, amikor a száraz abroncsok voltak fent, jó volt a versenytempója. Eltekintve az első köröktől, olyan tempót ment, mint Vettel és Webber. De még egy maraton van előttünk, és az a legfontosabb, hogy lapozzunk egyet; felejtsük el ezt a vasárnapot, ami minden volt, csak nem pozitív.”
„Ez egy hosszú bajnokság, és emelt fővel kell folytatni”- jegyezte meg Domenicali.
Több mint két hét múlva következik a Kínai Nagydíj. Vajon milyen esélyei lehetnek ott a Ferrarinak?
„Világos, hogy ismét egy nagyon eltérő pálya következik. Fejlesztéseket kell hoznunk az autóra, és a lehető legtöbbet kell kihozni abból, amink van. Ezzel maximalizálni tudjuk azt a csomagot, amivel rendelkezünk. Ideális esetben már holnap kimennénk a pályára, hogy eloszlassuk a rossz hangulatot, amit a tegnap okozott. Sajnos előtte jönni fog egy szünet, melyben mindent össze kell raknunk és keményen kell koncentrálnunk, mert ott is pontokat lehet veszíteni.”
„Várjunk, és majd meglátjuk”- mondta arra a felvetésre, hogy Pat Fry Kínára ígérte az első fontos csomagot. „Az a legfontosabb, hogy megértsük az autó valós teljesítményszintjét; ez jelenleg pozitív, de lépéseket kell tennünk előre. Fontos megérteni az abroncsokat, mert ezek jelentik az egyik kiemelt témát idén.”
Majd következett az elkerülhetetlen kérdés: Vettel és Webber, illetve a Mercedes.
„Őszintén, nem akarom elmondani, hogy mi a véleményem erről. Nem akarok beszélni a többiekről. Én a mi csapatunkra kívánok koncentrálni a továbbiakban is. Ha másoknak problémái vannak, nekünk abból profitálni kell.”