Hírek>> : Nem elég az életnagyságú Lego-Ferrari Alonsóéknak |
Nem elég az életnagyságú Lego-Ferrari Alonsóéknak
2013.03.18. 10:36
Újra legózik a Ferrari: Fernando Alonso és Felipe Massa, a vörös különítmény versenyzőpárosa a hétvégi Ausztrál Nagydíj előtt egy életnagyságú, építőkockákból összerakott F1-es autóval melegített. A gondolataik természetesen már nem játékosak, ugyanis gigantikus csatát várnak a melbourne-i Albert Parkban tartandó nyitánytól.
Az életnagyságú Lego-Ferrarit – amelyet tavaly, a Szingapúri Nagydíj előtt már bemutattak – ezúttal a Shell új, ausztráliai promóciójának népszerűsítéséhez húzták elő. Az akció keretein belül a Shellnél tankolók olyan Lego-építőkockákból összerakható Ferrarikat kaphatnak, mint a 150 Italia, a 250 GT Berlinetta, az F40, az FXX és a 458 Italia. Némi látszat-exkluzitivást persze igyekeztek csempészni a kampányba.
„A limitált szériás Lego-Ferrari autók a Lego Group által valaha gyártott legkisebb hátrahúzós motorokkal működnek. Ezek 300 húzást képesek teljesíteni és egyetlen húzással akár 2 méteren át is hajthatják a 30 grammos kisautókat. A Shell és a Lego 18 hónapon át dolgozott a mini-hajtómű fejlesztésén” – olvasható a talán túlságosan is marketing-ízűre szabott kommünikében.
Noha Alonso és Massa a fotók szerint nagyokat mosolygott a melbourne-i rendezvényen, aligha kétséges, hogy a hétvégi nyitófutamon már jóval többre lesz szükségük, mint a Shell és a Lego által fejlesztett hipermodern hátrahúzós erőforrás. A tavaly újabb vb-ezüstig jutó kétszeres világbajnok spanyol nem is titkolja: arra számítanak, hogy legalább öt csapatnak lehet esélye a győzelem megszerzésére.
„Nehéz lenne bármit is mondani, mert jelen pillanatban senki nem tudhatja, hogy ki nyerhet” – mondta az esélyekről Alonso. „Mivel a szabályok nem változtak érdemben, arra számítok, hogy az öt nagyobb csapatnak lesz némi előnye és láthatunk meglepetéseket az első futamokon. A téli tesztek alapján azt nagyon nehéz lenne megmondani, hogy az öt nagy csapat közül kinek van meg az a két-három tizednyi előnye, amivel nyerni lehet. Szerintem szoros a mezőny, így nehéz lenne favoritot választani.”
Alonso tavaly nehéz helyzetből indított: a felkészülési időszakban a Ferrari csak sínylődött, s bár később sem tudtak jelentős javulást produkálni, a spanyol sofőr élete eddigi legjobb formájának köszönhetően futamokat nyert és egészen az utolsó futamig partiban volt a világbajnoki titulusért a Red Bull fiatal mágusával, Sebastian Vettellel. Noha jóslatokba nem bocsátkozott, 2005 és 2006 világbajnok azt sietve leszögezte, hogy ezúttal jobb helyzetből kezdheti meg a hadjáratot.
„Annál nem nehéz jobban kezdeni, ahogyan tavaly kezdtünk. Akkor nagyon le voltunk maradva, most viszont sokkal jobban sikerült számunkra a téli időszak, jobban értjük az autó működését és nagyjából olyan eredményeket kaptunk, amilyenekre számítottunk. Ennek köszönhetően most jóval magabiztosabb és optimistább vagyok” – fogalmazott a spanyol klasszis.
Míg Alonso egyértelműen a vb-címre feni fogát, addig Massa számára elismerten az újabb egyéves szerződéshosszabbítás kiharcolása a legfontosabb cél. A brazilról tavaly több ízben is pletykálták, hogy menesztik, de a szezon utolsó harmadára sikerült összekapnia magát, így maradhatott és reményei szerint idén is felszállóágban marad.
„Fogalmam sincs, hogy mi fog történni” – mondta az idei évre várható erőviszonyokkal kapcsolatban a brazil a Speed Week című lapnak. „Természetesen mindent elkövetek azért, hogy továbbra is a legnagyobb és leghíresebb Forma-1-es csapat kötelékében maradhassak. Ez a csapat már a második családom. Ahhoz, hogy a célomat elérjem, jó eredmények szükségesek, így kizárólag a világbajnokságra összpontosítok.”
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke a napokban megjegyezte: amennyiben sikerül dobogós helyen zárni a melbourne-i évadnyitót, az ’remek kiindulási alap’ lenne a sikerek felé vezető úton.
|