Hírek>> : Sötétedés miatt vasárnap délelőtt folytatódik az időmérő |
Sötétedés miatt vasárnap délelőtt folytatódik az időmérő
2013.03.16. 09:34
A hol erősen zuhogó, hol elálló eső, valamint a besötétedés miatt csak a Q1-et tudták megrendezni az Ausztrál Nagydíj időmérőjéből, a rajtsorrendről döntő Q2-re és a Q3-ra a vasárnapi futam előtt, magyar idő szerint hajnali 1 órai kezdettel fog sor kerülni.
Rendhagyó módon két napon át zajlik az idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérője, ugyanis szombaton csak az első felvonását tudták megrendezni, a Q2 és a Q3 vasárnapra marad. Ennek oka az, hogy a kedvezőtlen időjárás miatt többször el kellett halasztani a Q1 kezdését, s mivel a Q2 elejére újra megélénkült az eső, a versenyirányítás később addig halogatta a pálya megnyitását, hogy a közelgő besötétedés eleve lehetetlenné tette volna az autók körözését.
Végül az a döntés született, hogy a kvalifikáció maradék részét helyi idő szerint vasárnap délelőtt 11 órától (magyar idő szerint hajnali 1-től) kezdve folytatják, hat órával a futam tervezett rajtja előtt. Korábban már előfordult, hogy egy-egy komplett időmérőt szombatról vasárnapra kellett halasztani rossz időjárás miatt, de olyan még nem, hogy két részletben kellett megtartani.
Pénteken még ragyogó napsütésben gyakoroltak a pilóták Melbourne-ben, szombatra azonban megérkeztek az esőfelhők, és annyi csapadék hullott a pályára, hogy a tervezetthez képest félórát csúszott a Q1 kezdete. Addig a versenyirányítás többször ellenőriztette a pálya állapotát az orvosi autóval, miközben sokan megpróbálták leseperni a vizet az aszfaltról.
Egy idei így csak a madarak tartózkodtak a pályán, de az időmérő első húszperces szakaszának végül nekivághatott a mezőny. A rossz feltételeket jelezte a rengeteg kicsúszás és megpördülés: a legtöbben a gyors 11/12-es kombinációnál csúsztak a bukótérbe, Felipe Massa és Esteban Gutiérrez ráadásul a falba is beleállt (utóbbi nem is tudott már visszatérni a bokszba). Szintén komolyabb kárt tett autójában a Caterham párosa, Giedo van der Garde és Charles Pic is, mindketten lebontották autójuk első légterelőjét. Lewis Hamilton a célegyenes végén megpördülve koccolta le kicsit a hátsó szárnyával a falat.
Az etap végén annyit javultak a pályaviszonyok, hogy érdemes volt átváltani az esőgumikról az intermediate abroncsokra, és a velük futott köridőkkel alakult ki a továbbjutók sorrendje. A kiesők között nem igazán akadt meglepetés, leszámítva azt, hogy a Marussia versenyzői megelőzték a Caterham párosát. Rajtuk kívül Pastor Maldonado és Gutiérrez volt a leglassabb.
A Q1-et követően újra zuhogni kezdett az eső, valamint takarításra várt a sok törmelék, ezért a versenyirányítás további 50 perces halasztást húzott rá az eddigiekre, ám ekkorra már annyira közelgett a naplemente időpontja, hogy végül jobbnak látták vasárnapra átrakni a Q2-t és a Q3-at.
Ez több szempontból is különleges helyzet elé állítja a csapatokat, hiszen többek között kevesebb idejük lesz kialakítani a versenystratégiát.
|
Időmérő 1. etap, Ausztrál GP (1. forduló) |
|
|
|
Pálya: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
Időpont: |
2013. március 16., szombat |
|
|
Pályahossz: |
5303 méter Pályarajz |
|
|
Időjárás: |
Esős (a levegő: 17-18 fokos, az aszfalt: 18 fokps)) |
|
|
Körrekord: |
1:23.529, S. Vettel (Red Bull), 2011. |
|
|
|
Versenyző |
G |
|
Csapat |
Modell |
Köridő |
Kül |
Dif |
Km/ó |
Kör |
|
|
1. |
|
Nico Rosberg |
|
GER |
Mercedes |
W04 |
1:43.380 |
|
|
184.666 |
11 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
|
SPA |
Ferrari |
F138 |
1:43.850 |
0.470 |
0.470 |
183.831 |
10 |
|
3. |
|
Romain Grosjean |
|
FRA |
Lotus-Renault |
E21 |
1:44.284 |
0.904 |
0.434 |
183.065 |
10 |
|
4. |
|
Sergio Pérez |
|
MEX |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
1:44.300 |
0.920 |
0.016 |
183.037 |
10 |
|
5. |
|
Mark Webber |
|
AUS |
Red Bull-Renault |
RB9 |
1:44.472 |
1.092 |
0.172 |
182.736 |
10 |
|
6. |
|
Felipe Massa |
|
BRA |
Ferrari |
F138 |
1:44.635 |
1.255 |
0.163 |
182.451 |
8 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
|
GER |
Red Bull-Renault |
RB9 |
1:44.657 |
1.277 |
0.022 |
182.413 |
11 |
|
8. |
|
Jenson Button |
|
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
1:44.688 |
1.308 |
0.031 |
182.359 |
10 |
|
9. |
|
Jean-Eric Vergne |
|
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
1:44.871 |
1.491 |
0.183 |
182.041 |
10 |
|
10. |
|
Lewis Hamilton |
|
GBR |
Mercedes |
W04 |
1:45.456 |
2.076 |
0.585 |
181.031 |
12 |
|
11. |
|
Kimi Räikkönen |
|
FIN |
Lotus-Renault |
E21 |
1:45.545 |
2.165 |
0.089 |
180.878 |
11 |
|
12. |
|
Paul di Resta |
|
GBR |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
1:45.601 |
2.221 |
0.056 |
180.782 |
10 |
|
13. |
|
Nico Hülkenberg |
|
GER |
Sauber-Ferrari |
C32 |
1:45.930 |
2.550 |
0.329 |
180.221 |
10 |
|
14. |
|
Daniel Ricciardo |
|
AUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
1:46.450 |
3.070 |
0.520 |
179.341 |
10 |
|
15. |
|
Valtteri Bottas |
|
FIN |
Williams-Renault |
FW35 |
1:47.328 |
3.948 |
0.878 |
177.873 |
10 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
|
GER |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
1:47.330 |
3.950 |
0.002 |
177.870 |
10 |
|
17. |
|
Pastor Maldonado |
|
VEN |
Williams-Renault |
FW35 |
1:47.614 |
4.234 |
0.284 |
177.401 |
11 |
|
18. |
|
Esteban Gutiérrez |
|
MEX |
Sauber-Ferrari |
C32 |
1:47.776 |
4.396 |
0.162 |
177.134 |
10 |
|
19. |
|
Jules Bianchi |
|
FRA |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
1:48.147 |
4.767 |
0.371 |
176.526 |
11 |
|
20. |
|
Max Chilton |
|
GBR |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
1:48.909 |
5.529 |
0.762 |
175.291 |
11 |
|
21. |
|
Giedo van der Garde |
|
HOL |
Caterham-Renault |
CT03 |
1:49.519 |
6.139 |
0.610 |
174.315 |
11 |
|
22. |
|
Charles Pic |
|
FRA |
Caterham-Renault |
CT03 |
1:50.626 |
7.246 |
1.107 |
172.571 |
10 |
|
|