Hírek>> : A Ferrari a leggyorsabb az egyenesekben |
A Ferrari a leggyorsabb az egyenesekben
2013.03.07. 13:44
A Red Bull Racing RB9-es versenyautója volt a leglassabb a múlt heti barcelonai teszt utolsó két napján – ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Milton Keynes-i alakulat nem a győzelemért harcolhat majd a 2013-as szezon első versenyén, Ausztráliában.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap tegnap hozta nyilvánosságra az utolsó előszezoni teszten mért adatokat, melyekből kiderül, végsebesség tekintetében a mezőny végén loholó Marussia állt az élen Barcelonában, míg a Red Bull 13 km/h-s hátránnyal az utolsó helyen zárt.
Mindezekből persze messzemenő következtetéseket hiba volna levonni, az osztrák istálló ugyanis az elmúlt években is rendszerint lassúnak bizonyult az egyenesekben – a kanyarokban viszont már kevésbé. A címvédő gárda előszeretettel keni mindezt a gyengébbnek vélt Renault-motorokra, ám ezen megállapítás nem túl helytálló, ha ugyanis valóban a V8-as erőforrások miatt lenne mindez, a szintén a franciák motorjait használó Williams és Lotus is a sor végén kullogna. Márpedig nem így van.
A német lap jelentése szerint Barcelonában a Marussia versenyautói 320,5 km/h-s végsebességet értek el az egyenesben, míg a második helyen a Ferrari állt 316,7 km/h-val. A McLaren, a Lotus és a Mercedes hasonló szinten volt, mint az olaszok, a Red Bull autója azonban kiemelkedően lassúnak bizonyult a katalán pálya célegyenesében – Mark Webbernél a harmadik napon csupán 307,7 km/h-t mértek.
Ennek oka nem más, minthogy a Red Bull főtervezője, Adrian Newey előszeretettel állítja be autóit a kanyargós részekre – a nagyobb leszorítóerő pedig értelemszerűen nagyobb légellenállást is jelent, ami bizony a végsebességben mutatkozik be. A neves szakember ráadásul a váltóáttételeket is szeretni rövidre venni, a vezethetőség ugyanis köridő tekintetében sokkal többet hoz a konyhára, mint a végsebesség.
Érdemes egy pillantást vetni a Ferrari csapatára is, az olaszok ugyanis úgy tűnik, jelentős előrelépéseket tettek ebből a szempontból tavalyhoz képest. A maranellói gárda F2012-es versenyautójának légellenállása óriási volt, idén azonban sokat javult a helyzet, ráadásul az F138-as versenygép a kanyarokban is pazarul teljesít.
Második barcelonai teszt - végsebességek:
Csapat
|
Versenyző
|
Tesztnap
|
Végsebesség
|
1. Marussia
|
Bianchi
|
3
|
320,5 km/h
|
2. Ferrari
|
Alonso
|
4
|
316,7 km/h
|
2. Sauber
|
Hülkenberg
|
4
|
316,7 km/h
|
2. Force India
|
Sutil / Di Resta
|
3 / 4
|
316,7 km/h
|
5. McLaren
|
Button
|
4
|
315,8 km/h
|
6. Lotus
|
Räikkönen
|
4
|
314,9 km/h
|
6. Mercedes
|
Hamilton
|
3
|
314,9 km/h
|
8. Toro Rosso
|
Vergne
|
3
|
311,2 km/h
|
8. Williams
|
Maldonado
|
4
|
311,2 km/h
|
10. Red Bull
|
Webber
|
3
|
307,7 km/h
|
*A Caterham autóján nem volt mérőeszköz.
|
|