„Összehasonlítva az egy évvel korábbiakkal, a helyzet nagyon világos” – kezdte a szakember a Ferrari hivatalos oldalán.
„Nem nehéz összehasonlítást végezni, mivel akkor egy nagyon nehéz helyzetben voltunk, így nagyon is adott volt, hogy egy jobb rajtot vegyünk. Tudjuk, hogy a tavalyi szezon utolsó részében a fejlesztéseink több okból kifolyólag is egy helyben álltak, miközben az ellenfeleink bizonyos mértékben folytatták a fejlesztéseiket, így nőtt a különbség hozzájuk képest – különösen a nyári szünet után. Egy különbség, melyet három tizedre csökkentettünk le, de mégis nyolc tized lett Brazíliára. Ebben az évben egy remekül meghatározott fejlesztési tervvel rendelkezünk, és meglehetősen biztosak vagyunk abban, hogy a pályán tesztelt összetevők pozitív eredményeket hoztak. A melbourne-i csomag úgy működött, ahogy azt reméltük, és nem voltak váratlan és különös problémák, de még mindig nehéz megmondani, hogy hol állunk az ellenfeleinkhez képest, szóval jobb nem spekulálni”- folytatta a jelenlegi helyzet értékelését Tombazis.
„Kevésbé meglepő, de leszámítva magunkat, a Red Bull, a McLaren, a Lotus és a Mercedes tűnik a legversenyképesebbnek – még akkor is, ha továbbra is bizonytalan, hogyan alakul ez a hierarchia hozzánk képest. Reméljük, hogy képesek leszünk az élen harcolni, de senkit sem lehet kizárni: 19 verseny van a bajnokságban, a fele pedig a nyári szünet után jön, és tavaly láttuk azt is, hogy ha egy csapat nem megfelelő tempóval kezdi az évet, visszaküzdheti magát, és nyerni fog. Mindenki egy perióduson és szakaszokon megy keresztül, így az év közben zajló folyamatos fejlesztésről lesz szó”- emelte ki 2013 egyik sarokkövét.
A főtervező szerint a gumik megfelelő kezelése és a kipufogók terén zajló fejlesztés lehet a két kulcspont ebben a szezonban (is):
„Számíthatunk arra, hogy változások lesznek a kipufogóvégeket illetően a szezon során, és miközben ezek talán nem lesznek szabad szemmel láthatóak, jelentős fejlődést eredményezhetnek. Természetesen nem mi leszünk az egyetlen, aki dolgozni fog ezen a területen – a többiek szintén így tesznek majd. Lépésről-lépésre, ahogy a szabályok sokáig változatlanok maradnak, csökken a fejlesztés lehetősége és annak területe, de a kipufogók terén még mindig sok mindent lehet tenni. Mi több, ahogy további fejlesztések érkeznek a szimulációs eszközök terén, ez jobb korrelációt eredményez az adatokat és különböző konfigurációkat illetően. Mindez azt jelenti, hogy egyre nehezebb lesz az új alkatrészek tesztelése és a fejlesztések összehasonlítása a versenyhétvégék alatt. Holott a téli tesztek alatt mindezt sokkal nyugodtabban és mindenre kiterjedően lehet elvégezni. Meg kell találnunk a módját annak, hogy ezt úgy csináljuk, hogy az ne kompromittálja más feladatainkat; legyen szó a beállításokat érintő munkáról vagy a gumik viselkedésével kapcsolatos elemzésről. Ha már a gumikról beszélünk, nagyon fontos lesz rajta tartani a szemünket azok kopásán, mivel nem lesz elég az, ha gyors vagy egy körön.”
Tombazis végül a részlegét érintő változásokról is beszélt: „Nagyon versenyképes emberekből álló csoporttal rendelkezünk és egy nagyon világos technikai struktúrával, melyben Simone Resta a 2013-as autóra koncentrál, közben Fabio Montecchi felügyeli a 2014-es projektet. Közben nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy év végére be kell fejeznünk a szélcsatorna fejlesztését. Végül, 2014-et illetően számíthatunk Rory Byrne felbecsülhetetlenül értékes támogatására, aki olyan sok tapasztalattal rendelkezik, hogy bolondság lett volna nem bevonni a folyamatba. Rory sohasem hagyta el a céget, még akkor sem, ha többé nem teljes műszakban dolgozik nálunk, így több időt tölthet a családjával. Egyben kulcsfontosságú szerepet vállalt a Ferrari új szuperkocsijának, a LaFerrari fejlesztésében. Mindig is egy fontos referenciapont volt számomra, mivel ő volt az első főnököm a Benettonnál, és nagyon sokat köszönhetek neki.”