„Nagyon éretlen dolog lenne arra gondolni, hogy konklúziókat vonjunk le az év első időmérője után Ausztráliában, mivel ez csak egy hosszú kaland kezdetét jelenti, ami november ér majd véget”- kezdte a Ferrari csapatfőnöke.
„Mindazonáltal több okból kifolyólag is egy fontos kiindulópont ahhoz, hogy megalapozzuk az idei játékmenetet. Arra számítok, hogy azok a csapatok, akik top pozíciókban fejezték be a versenyt Brazíliában, ugyanígy fognak tenni Melbourne-ben – valószínűleg kisebb előnnyel. Mindenesetre mi ebben reménykedünk”- jegyezte meg a csapatfőnök.
Domenicali azt is elmondta, hogy érzéseik és tapasztalataik alapján most sokkal jobb utat követnek, mint tették azt 2012-ben:
„Az új üzleti struktúra, a munkamódszerek, az eszközöket érintő módosítások, melyekkel ezen az autón dolgoztunk, majd a kiegyensúlyozottság, amit a céljaink és az eredményeink, illetve a teszteken láttunk – látszólag mind arról árulkodik nekünk, hogy a helyes úton vagyunk, legalábbis a múlthoz képest. Szóval, ha elvégzek egy olyan elemzést, mely kizárólag ránk koncentrál, akkor meggyőződésem, hogy a Ferrari a legvégéig harcban lesz – hacsak valaki nem végzett valami kivételes munkát (az elemzés terén)” – folytatta a szakember.
„Egy dobogó Ausztráliában jó alap lenne, melyre fel tudnánk építeni azt a fajta sikert, amire szükségünk van”- emelte ki Domenicali.
„Mi több, eltekintve az autó jelenlegi teljesítményétől, a szélcsatornában zajló munkánk egy olyan tényező, mely hitet ad az aerodinamikát illetően – erről a területről érkezik a teljesítmény 90%-a, így bizonyos szintű nyugalommal tudunk dolgozni rajta”- fejtette ki pozitívan.
A Ferrari csapatfőnöke szerint a szezon során csökkenni fog a versengés mértéke a csapatok között, már ami 2013-at illeti, mivel folyamatosan át kell helyezni a hangsúlyt 2014-re. Minden alakulat számára óriási kihívást fog jelenti, hogy megfelelően osszák be az erőforrásokat – az anyagit és a humánt egyaránt – az idei fejlesztések és a 2014-es felkészülés között, mivel „megvan az esélye annak, hogy lekésed a hajót”.
Pat Fry, a csapat technikai igazgatója egyelőre nem szeretné megmondani, hogy milyen elvárásokat fűz az F138-hoz.
„Ha megkérdezi, hogy mi a legjobb és mi a legrosszabb az autóban, ebben a pillanatban nem tudom megmondani, hogy az időmérős tempó vagy a kanyarokban mutatott sebesség. Minden a gumikon múlik. Ha az első köröd másfél másodperccel jobb, mint a második, akkor nem tudod megmondani azt, hogy az időmérős tempó vagy a versenytempó a jobb-e”- elemezte a helyzetet Fry.
„Minden csapatnak nagyon sok tanulnivalója van még a gumikról Melbourne-ben”- folytatta a szakember.
„A gumik teljesítménye és azok kopása döntő tényező lesz abban, hogy meghatározzuk milyen versenyképes (az időmérő- és a versenytempó). Az Albert Park egy utcai pálya, és csak ritkán használják versenyzésre, így érdekes lesz látni, hogyan viselkednek a gumik melegebb körülmények között.”
És mennyivel lehet jobb az F138 az F2012-nél? „Hogy mennyivel vagyunk jobbak, mint voltunk tavaly? Nos, vétettünk pár hibát, de tanultunk ezekből. Hiszem, hogy ezek a tesztek jók voltak számunkra. Javítottunk a szélcsatorna korrelációján – már ami a pályán látott eredményeket illeti. Sohasem rendelkezel 100 százalékos korrelációval, de elég jól ment. Mindez magabiztossággal tölt el, miszerint a fejlesztések, amiket teszteltünk és el fogunk elvinni a következő versenyekre, működnek is. Ami a fejlesztéseket illeti, több is érkezik Ausztráliára és Malajziára, majd még több egy nagy csomag formájában Kínára. Egy nagyon fontos fejlesztési programot alkalmazunk idén.”