A Ferrari számára igazán jó hírt jelenthet, hogy a korábbi évekkel ellentétben a szélcsatornás adatok már egyeznek a pályán szerzettekkel. Ősszel az új fejlesztések is elkészülnek Maranellóban, mellyel az olaszok hosszú idő után ismét rendkívül erősek lehetnek a kategóriában.
2014-től új motorszabályok lépnek érvénybe, melyek alapjaiban változtatják meg a kategóriát, és ennek megfelelően a Ferrarinál már javában dolgoznak az új projekten.
Jelenleg azonban az a legfontosabb, hogy 2013-as Ferrari versenyképesnek tűnik.
„Világos, hogy most sokkal jobbak vagyunk, mint egy esztendővel ezelőtt.” – fogalmazott Nikolas Tombazis főtervező.
„2012 év végén realizálódott számunkra, hogy egy másik irányt kell követnünk. Ekkor már egy 7 tizedmásodperces különbségről beszélhettünk”.
„Most azonban lényegesen más a helyzet, és az első csomagunk, mely már elkészült Melbourne-re, jó teszteket zárt, és megerősített minket abban, hogy a helyes úton haladunk előre. Az aerodinamikai hatékonyság területén különösen sokat léptünk előre. Természetesen a gumik hatása is domináns lesz az idei szezonban. A gumik állandó munkát igényelnek, még akkor is, ha azok csak kisebb mértékben változtak a korábbi keverékekhez képest.”
A Ferrari is észlelte a Williams és a Caterham illegális megoldását, melyet végül mindkét csapat eltávolított az autójáról, miután a szövetség egyértelművé tette, hogy a kipufogó végén eszközölt „újítás” nem felel meg a szabályoknak.
„Találtunk néhány kisebb illegális megoldást az autókon, de ezeket az FIA azonnal azonosította. Ami a folytatást illeti, azt mondhatjuk, hogy a szabályok kapcsán nem várhatunk hasonló kérdéseket, mint 2009-ben a dupla diffúzorral az megtörtént.”
Riválisok?
„A McLaren, a Red Bull, a Mercedes és a Lotus állandó fenyegetést jelent. Természetesen nem feltétlen ebben a sorrendben. A tervezők között ott van Adrian Newey, aki csodálatos munkát végzett az elmúlt években. De mellette nagy tisztelője vagyok Rory Byrne-nak is, aki a Benettonnál a főnököm volt és mindig itt volt velünk a Ferrarinál. Jelenleg, mint tanácsadó dolgozik nálunk, akinek nagyon hasznos a szakértelme a 2014-es autót illetően.”
A Ferrari azonban az idei autójával sem akart túlságosan nagy kockázatot vállalni.
„Az alapkoncepció ugyanaz, mivel véleményem szerint egy eltérő megoldás sem járt volna nagy előnyökkel.”
Passzív DRS?
„Értékeljük a megoldás lehetséges használatát, de úgy tűnik, hogy nagyon nehéz vele a munka a fejlesztéseket illetően.”
A Ferrari elismeri, hogy hibázott a szélcsatornában, de most minden a helyére kerülhet Maranellóban.
„Hibáztathatnak minket amiatt, hogy túl későn reagáltunk, amikor nem mentek igazán jól a dolgaink. De most azt akarjuk, hogy Maranellóban minden a helyére kerüljön, és a legjobb csapatok szintjén legyünk. Ősszel ez is el fog készülni, amikor már a 2014-es autóval is ott dolgozhatunk.”