„Ma nagyon furcsák voltak a körülmények, így meglehetősen nehéz összehasonlítani a korábbi évek tesztjeivel”- kezdte a Alonso.
„Az elmondható, hogy az autóval kapcsolatos érzések, és a magabiztosság, amivel rendelkezünk jelenleg, sokkal jobb, mint volt tavaly ilyenkor. Tavaly az utolsó teszten tudtuk, hogy 2 másodpercre vagyunk az élmenőktől. Sok minden nem úgy alakult, ahogy terveztük, és Ausztráliában a Q3-ba sem sikerült bejutnunk. De ez az év más; idén sokkal magabiztosabbak vagyunk. Mindannyian tudjuk, hogy az autó, amit tavaly Brazíliában használtunk, hét tizedre volt a pole-tól, vagy a legjobb csapattól. Abban reménykedtünk, hogy sikerül fordítani az autón, és egy sokkal jobb formában érkezünk meg Ausztráliába, mint tettük azt Brazíliában. Most 200 százalékkal jobb formában vagyunk, mint egy évvel ezelőtt Ausztráliában.”
A Ferrari versenyzője elmondta: az a lényeg, hogy az első nagydíjon ott legyen a tervezett csomag, és nem aggódik késlekedés miatt.
„Az volt a cél, hogy ott legyen Ausztráliában”- felelte a versenyző. „Mindhárom hét vagy teszt problémamentes volt számunkra a korrelációt illetően, és minden alkatrész, amit feltettünk az autóra, úgy működött, ahogy arra számítottunk. Az, hogy elviszünk valamivel több alkatrészt Ausztráliába, nem jelent gondot, és úgy fognak működni, ahogy azt mi gondoljuk. Nincs aggodalom. Ausztrália nem az utolsó verseny lesz a bajnokságban. Feltételezem, hogy egy kiindulási pont lesz, melyet nagyon sok csomag fog még követni.”
Alonso a következőket mondta az F138 tapadásáról: „Nem remek, mivel a versenyzők mindig többet akarnak. De azt sem tudjuk igazán, hogy többiek mivel rendelkeznek. Mentünk egy kört, az lett 1:24, majd mentünk utána még egyet, az meg 1:29. Ha az elsőt nézed, azt mondod, hogy ennek az autónak jó a tapadása; ha a másodikat, akkor meg azt, hogy nem… Nagyon kemény dolog találgatni ezen a télen. Normális esetben minden télen nehéz találgatni, de idén különösen.”
Vajon az F138 harcban lehet a címért? „Igen, minden esetre. Nem látom okát annak, hogy miért ne lehetne így. Tavaly egy nagyon nehéz telünk volt, és teljesen el voltunk veszve. Nem tudtuk, hogy mit csinált az autó; elég megnézni a kipufogókat. Egyszer oldalra, egyszer lefele, majd felfele állt. Nem értettük azt sem, hogy mi történik a szélcsatornában és a pályán. Majd azzal az autóval egészen Brazíliáig harcoltunk a címért. Most egy olyan gépünk van, ami remekül reagál arra, amit megváltoztatunk rajta. Ez az autó azt teszi, amire számítunk tőle. Tudjuk, hogy talán még mindig nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de az autó potenciálja megvan; már most kézzelfogható. Tavaly egy álom volt az is, hogy munkára bírjuk a gépet. Idén minden sokkal könnyebb lesz.”
„Ez egy fantasztikus nap volt. Egy igazán jó tesztnap. Délelőtt teljesítettük azt a programot, amit akartunk. Talán egy kissé különös program volt, de szükség volt rá. Meg kellett érteni az autó új alkatrészeit. Utána mentünk pár hosszú etapot, és a maximumot hoztuk ki az intermediatekből. Az információt, amire ma szert tettünk, nem tudtuk megszerezni eddig 10 nap alatt sem. Tökéletes nap volt.”