„Nos, a múlt heti teszt pozitív volt. Egy napunk volt csak rossz időjárással, és pont akkor, amikor én vezettem – az utolsó napon. Mindamellett nagyon fontos volt az a három nap, amit még szárazon mentünk; megérteni az autót, az abroncsokat, és még nagyon sok mást is. Egyben ott van még a megbízhatóság is. És hát ma… Ez megint katasztrófa volt. Még így is nagyon sok kört mentem, és délután mentem egy versenyszimulációt is. Ennek nagyon örültem, és probléma nélkül zártam”- mondta Massa ma Montmelóban.
„Ez nagyon fontos volt, mivel ez volt az első versenyszimuláció, amit mentünk idén. Ma képesek voltunk sok kilométert tenni az autóba, és szerintem a gép jó volt esőben. Ha összehasonlítom a többi autóval, melyek szintén versenyszimulációt végeztek az esőben, akkor is pozitív volt. Az biztos, hogy a gumikopás nagy, de ez minden autóra igaz. Tehát összességében jó volt, de amikor kint voltam a programon, a pálya még mindig nagyon rossz állapotban volt. Feltettem a slickeket, és a pálya még akkor is nagyon nedves volt. A végére már felszáradt, de akkor meg kifogyott az üzemanyag. Ennek következtében nem is mentem a száraz pályán, de még így is egy jó nap volt. Persze az is igaz, hogy ha megnézed az eredményeket, akkor nem a legjobbak között vagyunk, de ez most nem fontos. Az autó remekül működött.”
A Pirelli változtatott a gumik oldalfalán, kérdés, hogy mindez mennyiben befolyásolta az abroncsok viselkedését:
„Az intermediateken jobb volt. Ami az esőgumit illeti, az tényleg csak a nagyon rossz időre való; a hátsó gumik egy kicsit jobban melegednek, mint kellene, és talán túl puhák lettek. Az intermediatek jobbak.”
„Az a fontos, hogy minden, amit elhozunk ide, és amivel az első versenyre készülünk, az működik”- mondta Massa. „Az autó többé-kevésbé azon az úton van, hogy minden, amit felteszünk rá, az működik, és a számok is alátámasztják ezt. Remélem, hogy minden alkatrész rendben lesz, és működni fog. Nagyon fontos, hogy egy jó szinten kezdjünk az első futamon.”
„A szél nagyon erős volt ma. Ez nagy hatással van a tesztre, ehhez nem fér kétség; az autó stabilitására, és szinte mindenre. De még a szélben is minden nagyjából rendben volt. Az is igaz, hogy Webber körideje, amit a végén futott, jó volt. Azt is meg kell jegyezni, hogy jó időben ment ki a pályára. Egy teljesen száraz pályán mehetett, én pedig sohasem mentem rajta olyan állapotban. Majd megálltam, mivel kifogyott az üzemanyag, és utána már nem mentem vissza. A köre jó volt, és azt is tudjuk, hogy az autója is az. Így semmi meglepő sincs ebben; a Red Bull idén is a topon lesz, hiszen még a szabályok sem változtak. Ez igaz a McLarenre is, mivel mindenki ismeri a maga irányát.”
„Magabiztos vagyok, de a szezon elején mindig azok vagyunk”- mondta arról, hogy mennyire lehetnek pozitív elvárásaik Ausztráliával kapcsolatban.
„Az autó felől érkező érzések szintén pozitívak. Ahogy mondtam, tavalyhoz képes is sokkal jobban állunk. De addig nagyon nehéz ezt megmondani, amíg nem megyünk ki a pályára Melbourne-ben az időmérőn ugyanazokkal a gumikkal és ugyanannyi üzemanyaggal. Bízok a csapatban, és remélem, hogy a legjobb szinten lehetünk.”
Massának már csak egy napja maradt tesztelésre az első nagydíj előtt. Vajon ez elég lesz a 100 százalékos felkészüléshez?
„Ez van. Ennyi jutott. Elégnek kell lennie. Remélem, hogy minden, amit tettünk, elég lesz a jó szinthez. Ennyi napunk van a tesztelésre, szóval nem sírhatunk.”