Még négy tesztnap van hátra, mielőtt a szezon elrajtol Ausztráliában, „és ezeket arra fogjuk használni, hogy befejezzük az autó elemzését, miközben azon is dolgozunk majd, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle – a jelenlegi konfigurációjában”. A Scuderia szerint „létfontosságú a jó csapatszellem”, és ez a helyén is van Maranellóban – függetlenül attól, hogy milyen időjárást tartogat a szokatlanul téliesnek bizonyult Barcelona.
Alonso és Massa összesen 363 kört ment ezen a héten Montmelóban, ami valamivel több az ellenfelek mutatójánál. Alonso az első két napon az aerodinamikát tesztelte, majd csütörtökön a beállítások próbálgatása és a gumik összehasonlítása volt a terítéken. A spanyol végül a hét második legjobb idejét futotta meg lágy keveréken. Massa „nagyon hasznos” tesztet hajtott végre az esőben, és elmondása szerint a gép remekül kezelhető volt a hideg és nedves körülmények között. A Ferrari is tudja, hogy „a köridők semmit sem jelentenek ebben a szakaszban, és ezen a héten is nehéz volt következtetésre jutni az erőviszonyokat illetően: mindez betudható a nagyon eltérő programoknak és az üzemanyag-mennyiségeknek a pályán, ahol 10 liter üzemanyag 3 tizedet jelent körönként”- számol be a csapat.
Jövő héten felkerülnek az első fejlesztések az F138-ra, majd jönnek a különböző versenyszimulációk is, „és csak innen lesz némi esélye annak, hogy valós képet kapjunk a csapatok teljesítményszintjéről”. A Ferrari szerint a gumik viselkedése is egy nagy kérdőjel, mivel az összes keverék puhábba lett, ami nemcsak azt jelenti, hogy jobb idők lesznek az időmérőkön, hanem a versenyekre is hatással lesz. A Scuderia hangsúlyozta, hogy a héten futott idők jobbak voltak a 2012-es Spanyol Nagydíj szombatján elért eredményeknél. Egy ideig még várni kell rá, hogy kiderüljön, mennyivel több kiállás lesz a versenyeken – ha így történne -, de az instabilitás és a látványos versenyek remek párost alkotnak a rajongók számára.