„Ami az autót illeti, többé-kevésbé azt kaptuk, amit vártunk. Hasonlít a Brazíliában használt autónkra, és annak egyfajta folytatása. Ugyanaz az érzés vezetni; ugyanaz az ülésem, a pedálok. Ennél fogva a teljesítménynek is nagyjából ugyanolyannak kell lennie, mint volt tavaly év végén. Semmi meglepő sem volt, amikor vezettem. Ez egyben jó is, és nem úgy mentek a dolgok, mint tavaly év elején; akkor volt egy kis meglepetés, csak sajnos kellemetlen. Nagyon sok munka van előttünk a következő napokban. A gumik, az aerodinamika, és van pár új alkatrész is. Kísérleti dolgok, melyekkel sok kilométert kell menned. A múltkor nem segített, hogy mechanikai problémáink voltak, különösen Pedro esetében, és akkor egy egész délelőttöt buktunk el.”
Mennyire lehet optimista Alonso annak köszönhetően, hogy a szabályok változatlanok maradnak?
„Nem igazán. Ez nem változtat sokat azon, hogy mennyivel vagyok optimistább. Sokat kell fejleszteni az autót, mert tavaly elég messzire voltunk a Red Bulltól és a McLarentől, és olyanokkal harcoltunk, mint a Force India, Lotus, és a Sauber. Nem voltunk az élmenők klubjában, és ennél fogva egy nagyon jó munkát kell csinálnunk a tél folyamán. Fontos, hogy erős pozícióban érkezzünk meg Ausztráliába. Tudjuk, hogy az ellenfelek remek munkát fognak végezni, és nekünk is így kell tennünk. Egyedül az fokozza az optimizmusomat, hogy tavaly harcban voltunk a címért egy olyan autóval, mely 2 másodpercre volt lemaradva a tempót illetően a tél folyamán. Az első négy versenyen nem voltunk bent a Q3-ban, és még úgy is harcban voltunk a bajnokságban, hogy problémáink voltak az autóval. Nem lehet olyan nehéz javítani a tavaly kezdeten, és pozitívnak kell lennünk, hogy idén is harcban leszünk.”
„Az első nap mindig különleges az autóban, mert nagyon sok dolgot kell megtanulni, és sok újdonság van. Maga a vezetés élménye és érzése alapjaiban hasonlít ahhoz, mint a tavalyi gépben. Tavaly a másodikak lettünk év végén, most az elsőnek kell lennünk. Relatív magabiztosak vagyunk.”
Alonso elmondta, hogy az idei keverékek meglehetősen kopnak, ami nem kedvez a tesztelésnek és a próbálgatásnak:
„Nyilvánvalóan a magunk munkájára koncentrálunk, és nem figyeljük, hogy mit tesznek mások. Talán nem a legjobb úgy tesztelni télen, hogy a gumik egy kört bírnak”- fejtette ki.
„Nagyon sok új dolog van, amit ki kell próbálni és tisztába kellene kerülni vele, de csak egy köröd van erre. Utána már hat tizedre vagy a tempótól, de ez mindenki számára ugyanaz. Meg kell próbálni elérni, hogy tovább bírják.”