„Mindig próbálunk nagyon sok dolgot besűríteni az év első tesztjébe; legyen szó a megbízhatóságot érintő ellenőrzésekről vagy az aerodinamikai konfigurációról. Utóbbi esetben arról van szó, hogy ellenőrizzük, mit kaptunk a szélcsatornához képest, és próbáljuk megérteni ezeket”- kezdte a technikai igazgató.
„Ez mindig is egy nagyon sűrű elfoglaltság volt, különösen most, hogy nincs szabad tesztelés, hanem mindössze csak 12 napod van. Így minden egyes nap nagyon elfoglalt lesz”- jegyezte meg a szezon előtti időszakról.
A szakember így beszélt arról, hogy az F138 vajon az elvárásoknak megfelelően teljesített-e az első éles bevetésen:
„Azt mondanám, hogy többnyire úgy, ahogy azt vártuk, de van pár részlet, melyeken dolgozni kell”- reagált a brit. „Több fejlesztés is érkezik a második tesztre, és egy nagyobb csomag az utolsóra. A helyzet ahhoz hasonlít a teljesítményt illetően, mint amire számítottunk, és a továbbiakban olyan gyorsan kell fejlesztenünk az autót, amennyire csak tudjuk.”
„Nos, volt néhány problémánk”- idézte fel a jerezi tesztet. „Feltételezem, hogy az a váltóhiba volt a legnyilvánvalóbb, amivel az utolsó nap rendelkeztünk. Ez is egyike azon dolgoknak, amit meg kell értenünk, és biztosra kell mennünk, hogy többet ne történjen meg. Szerintem nem kell emiatt aggódnunk; a szerelők remek munkát végeztek, és átépítették az autót, szóval Pedro délután tudott menni vele. Mindig is adódnak kisebb problémák, de a legtöbbet irányítás alatt tartjuk. Kijavítottuk őket, és a tervek szerint gurulunk ki a pályára az első nap Barcelonában.”
„A tesztek nagy része, melyeket Jerezben végeztünk, arról szóltak, hogy próbáltuk megerősíteni az autó aerodinamikai konfigurációját. Barcelonában lesz egy pár fejlesztésünk, melyeken dolgoznunk kell; egyesek elég nyilvánvalóak lesznek ezek közül, míg pár el van rejtve. Az aerodinamikai teljesítményen kell dolgoznunk, és természetesen ott vannak az új abroncsok is”- sorolta a teendőket Fry.
„Határozottan kihívásnak tűnnek a hosszú etapok tekintetében, már ami a gumikopást illeti. Munkálkodnunk kell az egykörös teljesítményen, és annyira mérsékelni kell a kopást, amennyire csak tudjuk”- jegyezte meg a témával kapcsolatban.
Vajon a Ferrari tapasztalt bármilyen nemű meglepetést az első teszten, vagy a továbbiakban számít-e ilyesmire? „Az autók többsége annak továbbfejlesztése, ahol tartottunk tavaly év végén. Szerintem érdekes lesz látni, hogy mennyi csapat fogja elkezdeni használni a passzív DRS-t. Úgy vélem, eddig egyedül a Mercedes használta ezt.”
De la Rosa nem titkoltan azért ült be az F138-ba az utolsó tesztnapon, hogy valódi benyomásokat szerezzen a gépről, mielőtt nekifog a szimulátor fejlesztésének.
„Nagyon jó, hogy Pedro beült az autóba, mert így megérti az autó karakterisztikáját vezetés közben. Remek, hogy a pályán szerzett tapasztalatot erről. Szerintem elég nagy meglepetés lehetett neki ahhoz képest, amit tavaly vezetett… Ez sokat segít abban, hogy fejleszteni tudja magát az autót, de egyben a szimulátort is. Így minden sokkal reprezentatívabb. Nagyon fontos volt, hogy beüljön, és tudja, milyen az autó – remélhetőleg minden gyorsabb lesz ennek köszönhetően.”