A mezőnyből már több pilóta is panaszkodott a nagyobb gumikopásra, ami a jerezi pálya minőségének, durvább aszfaltrétegének tudható be.
Ennek köszönhetően nagyon nehéz ideális munkát végezniük a csapatoknak a gumik tesztelésének területén. Ezt most Paul Hembery, a Pirelli Motorsport vezetője is elismerte a jerezi tesztek ideje alatt.
„A várható különbség a lágy, a közepes és a kemény keverék között körülbelül 0,5 másodperc lesz, de az ilyen pályán, mint ez, nem tudjuk megmondani a pontos értéket. Ez egy gumifaló pálya és az adatok teljesen mások, mint általában a szezonban lenni szoktak. Az igazság az, hogy a felület most rosszabb, mint tavaly.”
Hembery elismerte, a jelenlegi teszthelyszínek nem jelentenek tökéletes választást, miután Barcelonában messze hidegebb idő várható, ami különösen a reggeli órákra lesz jellemző. Ezzel a csapatok sok időt veszthetnek, melynek köszönhetően gyakorlatilag „vakon” utaznak el Ausztráliába, az első verseny helyszínére, ahol messze ideálisabbak lesznek a körülmények.
A csapatok most arra számítanak, hogy Kínáig várniuk kell az eredménnyel, amikor a mezőny megérkezik a gyorsabb pályákra, ahol nagyobb a leszorító erő.